Partnerzy serwisu:

Ivia ma dokończyć projektowanie Wschodniej Obwodnicy Warszawy Ząbki – Zakręt

ep. 13.02.2021

Ivia ma dokończyć projektowanie Wschodniej Obwodnicy Warszawy Ząbki – Zakręt
Fot. Google Maps
GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę w przetargu na kontynuację prac związanych z koncepcją programową dla Wschodniej Obwodnicy Warszawy na odcinku między Ząbki i Zakrętem (obecnie Warszawa Wschód). Obwodnica powstanie w ciągu drogi ekspresowej S17. Wcześniej doszło do rozwiązania umowy z projektantem.
Wybrana oferta ma wartość 3,038 mln zł i była najtańszą spośród pięciu, które zostały złożone.

Zadaniem projektanta będzie kontynuacja opracowywania dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.


Ząbki – Zakręt to jeden z trzech odcinków Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Cała WOW ma 16,3 km i składa się z odcinków: Drewnica – Ząbki (ok. 3,6 km), Ząbki – węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) (ok. 10,2 km) oraz Warszawa Wschód (Zakręt) – węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).

Pierwszy odcinek oczekuje na decyzję o finansowaniu – wówczas będzie mógł ruszyć przetarg typu projektuj i buduj. Szacowane lata realizacji to 2023-2025.

Na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową powinny się zakończyć w kwietniu tego roku, ale – jak poinformowała GDDKiA – w rozpatrywaniu są roszczenia wykonawcy w zakresie wydłużenia czasu na ukończenie.

Cała trasa będzie miała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Powstanie na niej pięć węzłów: Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska.

Wcześniej prace przy koncepcji dla odcinka Ząbki – Zakręt prowadził Comlex Projekt. Kontrakt został jednak rozwiązany. Prace były wówczas zaawansowane w ok. 30 proc. O powodach, którymi kierował się inwestor pisaliśmy TUTAJ natomiast punkt widzenia wykonawcy przedstawiliśmy TUTAJ.

W Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska nadal trwa analiza odwołań od decyzji środowiskowej zatwierdzającej wybrany przebieg trasy. Trasa ma być poprowadzona między innymi przez Wesołą, gdzie będzie biegła po nasypie. Wybrany wariant budzi sprzeciw sporej części mieszkańców tej dzielnicy. Mieszkańcy Sulejówka zwracają z kolei uwagę na bliski przebieg drogi od ujęcia wody pitnej.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony