Partnerzy serwisu:

Jak poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego i kolejowego?

mg 04.07.2011

Jak poprawić bezpieczeństwo ruchu drogowego i kolejowego?
Fot. Rynek Infrastruktury
- Im więcej robimy dla bezpieczeństwa w transporcie, tym potrzeby są większe - stwierdził poseł Janusz Piechociński podczas konferencji "Bezpieczeństwo ruchu drogowego i kolejowego", zorganizowanej przez Centrum Komunikacji Medialnej i PKP PLK.

- Zeszliśmy ostatnio poniżej 5 tys. zabitych rocznie w statystykach wypadków. Jest lepiej niż np. w II połowie lat 90. Ale ten rok uczy pokory - powiedział parlamentarzysta. - Ten sukces przy istotnym wzroście ruchu, a średnio to 18-19 proc., dla ruchu ciężkiego to nawet dobrze ponad 40 proc. przysłonił to, że ujawniły się nowe obszary zagrożeń. Gigantycznym problemem jest prędkość, a także nowe rodzaje pojazdów. Już wkrótce w statystykach pojawią się skutery, quady, motocykle - mówił Piechociński. Jak podkreślił, odpowiedzialnością za liczbę wypadków na drogach nie da się obciążyć tylko infrastruktury. Poseł PSL zaznaczył, że jest to kwestia "socjologiczno-mentalnościowa".

 

- W 2009 r. w krajach Unii Europejskiej zginęło 35 tys. osób, a 1 mln 700 tys. odniosło obrażenia. Wszystkie instytucje UE mają działać, aby do 2020 r. zmniejszyć te liczby o 50 proc. - poinformował poseł Michał Szczerba, wiceprzewodniczący Parlamentarnego Zespołu ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. - Ważne jest stworzenie europejskiej strategii edukacji i kształcenia w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego. Konieczna jest także integracja prawa – wdrożenie przepisów, aby wszyscy obywatele UE byli traktowani tak samo w przypadku naruszenia przepisów drogowych. Są one odmienne w każdym z krajów członkowskich - zaznaczył. - Wydaje się, że integracja w zakresie BRD jest wyzwaniem dla całej Wspólnoty. To także kwestia uznawania przeglądów technicznych we wszystkich krajach członkowskich - podkreślił Szczerba.

 

- Od 3 lat notujemy spadek liczby wypadków drogowych. Ale ten rok nie napawa optymizmem. Potwierdza to tylko konieczność wprowadzenia działań świadomościowych - podkreśliła Katarzyna Turska z Krajowej Rady Bezpieczeństwa Drogowego. - Głównym sprawcami wypadków są przede wszystkim kierowcy. Jednak nie do przecenienia jest wpływ, jaki mogą na nich wywierać pasażerowie. Może on być zbawienny - zaznaczyła. - Również piesi to bardzo ważna grupa docelowa naszych działań, tak w tym, jak i przyszłym roku. Prowadzimy intensywne prace nad sporządzeniem specyfikacji do przetargu na duży projekt współfinansowany z POIiŚ, który poświęcony będzie niechronionym uczestnikom ruchu drogowego. Jest on obliczony na II połowę tego roku, jak i cały 2012 r. - poinformowała Turska.

 


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony