Partner serwisu

Jak rozbudowywać A2 Łódź – Warszawa? GDDKiA skonsultuje z wykonawcami

ep./inf. pras. 30.12.2021

Jak rozbudowywać A2 Łódź – Warszawa? GDDKiA skonsultuje z wykonawcami
fot. Google Maps
Autostrada A2 między Łodzią i Warszawą ma mieć trzeci pas ruchu. Będzie dobudowywany pod ruchem. To dla GDDKiA pierwszy tego rodzaju projekt. Zanim ruszy przetarg inwestor chce spytać wykonawców, jak można to zrobić w najlepszy sposób.
Ruszają zgłoszenia do konsultacji, które poprzedzą przetarg na rozbudowę. GDDKiA chce spytać potencjalnie zainteresowanych wykonawców jak przygotować dokumentację, by dobrze zorganizować prace i wykorzystać innowacje.

Jak podkreśla inwestor, to będzie pierwszy przypadek rozbudowywania autostrady pod dużym ruchem, stąd pomysł, by własną koncepcję poddać ocenie wykonawców i posłuchać tego, co może zaproponować rynek. – Na bazie konsultacji chcemy się do tego projektu jak najlepiej przygotować, tak aby czas realizacji inwestycji, dobór rozwiązań, jak również sama realizacja przebiegły jak najsprawniej, minimalizując uciążliwości dla kierowców oraz budowniczych – tłumaczy Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. – Chcemy wyjść z takim rozwiązaniem niestandardowym, czyli przeprowadzić wstępne konsultacje rynkowe z zainteresowanymi firmami, które chciałby wystartować w przetargu na realizację tego zadania, czyli potencjalnie rozbudować tę drogę. Przedstawimy projekt – jak my go widzimy – i za sprawą wymiany wiedzy z zainteresowanymi firmami ten projekt jak najlepiej dopracujemy – dodaje szef GDDKiA.

Wykonawcy mogą zgłaszać chęć udziału w konsultacjach do 17 stycznia.

GDDKiA chce wykorzystać podpowiedzi z rynku na potrzeby wdrożenia technologii odnawialnych źródeł energii (chodzi m.in. o samowystarczalność energetyczną MOP-ów czy obwodów utrzymania autostrady), a także organizacji ruchu w czasie prowadzenia prac (autostrada będzie przejezdna, kwestią do dyskusji jest liczba dostępnych pasów).

Inwestor chce także spytać wykonawców czy będą mogli pracować w trybie całodobowym i jak zorganizować prace, by było bezpiecznie. Rozważany jest m.in. odcinkowy pomiar prędkości.

Konsultacje obejmą także aspekty technologiczne jak możliwość wykorzystania destruktu czy możliwość wykorzystania wolnych przestrzeni pod drogą (są już kanały technologiczne w miejscach punktów poboru opłat).

Wykonawcy będą mogli także podpowiedzieć czy ich zdaniem aby optymalnie przeprowadzić inwestycję konieczne jest uzyskanie odstępstw od przepisów techniczno-budowlanych.

Konsultacje maja potrwać do połowy marca, a sam przetarg powinien ruszyć w 2022 roku.

Dodatkowe pasy ruchu będą dobudowywane w pasie rozdziału, po wewnętrznych stronach jezdni. Powstaną na odcinku 89 km. Efektem będą cztery pasy ruchu do dyspozycji kierowców na odcinku od Konotopy do Pruszkowa i trzy pasy na dalszym odcinku aż do Łodzi Północ.

Do tej pory inwestycję polegającą na poszerzeniu autostrady realizował koncesjonariusz - spółka Autostrada Wielkopolska, która, pod ruchem, rozbudowywała autostradową obwodnicę Poznania. Zadanie na zlecenie spółki zrealizowało konsorcjum A2Route (z udziałem firmy Strabag). Prace na 16-kilometrpwym odcinku ruszyły w marcu 2019 r. a kierowcy pojechali trzema pasami jeszcze przed końcem roku.  
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony