Partnerzy serwisu:

Jaki: MI wstrzymało prace nad S7 przez Bemowo. MI: Nie mamy takich możliwości

Leonard Dolecki 18.06.2018

Jaki: MI wstrzymało prace nad S7 przez Bemowo. MI: Nie mamy takich możliwości
fot. lomianki.pl
Po otrzymaniu decyzji środowiskowej północna wylotówka z Warszawy w ciągu S7 budzi wiele emocji. Wszystko z uwagi na to, że ustalono, że najlepiej będzie poprowadzić drogę przez Bemowo, a z tym mocno nie zgadzają się mieszkańcy tej dzielnicy. W tej sytuacji w sprawę postanowił zaangażować się kandydat na prezydenta stolicy – Patryk Jaki. Podczas jednego z przedwyborczych spotkań stwierdził on, że „poprosił” Ministerstwo Infrastruktury, aby wstrzymało prace nad tym wariantem i poszukało alternatywy. Jego zdaniem resort przystał na tę prośbę. Ministerstwo jednak twierdzi, że nie ma nawet możliwości wstrzymywania procesu przygotowania inwestycji.
Wyczekana decyzja

27 kwietnia br. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie wydała decyzję środowiskową dotyczącą północnej wylotówki ze stolicy w ciągu drogi ekspresowej S7. Mimo, że był to wyczekany moment przede wszystkim dla mieszkańców Łomianek to potem zaczęły się kłopoty.

Jak informuje Ministerstwo Infrastruktury (MI) – od decyzji zostało wniesionych wiele odwołań, nie jest więc ona ostateczna. W postępowaniu odwoławczym przed Generalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska (GDOŚ) będą analizowane argumenty przedstawione przez osoby i podmioty sprzeciwiające się wybranemu wariantowi. Na tej podstawie mogą zostać podjęte dalsze decyzje co do przebiegu S7.

Trasa przez Bemowo

Wydana decyzja przewiduje realizację drogi w wariancie II, czyli przebiegającym przez Bemowo. Mieszkańcy dzielnicy ostro sprzeciwiają się inwestycji w takim kształcie i tym spowodowane są odwołania.

Jak informuje RDOŚ – wariant II oznacza, że przedsięwzięcie będzie realizowane na terenie woj. mazowieckiego, w powiecie warszawskim zachodnim, na obszarze gmin: Łomianki – obszar wiejski, Łomianki – miasto, Izabelin oraz w warszawskich dzielnicach Bemowo i Bielany. Projektowana trasa będzie liczyła ok. 12,9 km i w początkowej części pobiegnie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej. Następnie za węzłem Kolejowa droga odbiega w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest na nasypie. Dalej trasa biegnie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do połączonych jezdnią zbierająco-rozprowadzającą zespolonych węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Dalej, za ul. Arkuszową, planowana droga schodzi do tunelu o długości 1 km i kolejnego o długości 1,123 km, a następnie wznosi się ponad teren nad drogę ekspresową S8. Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS.

S7 przedmiotem kampanii

W tej sytuacji możliwość na zdobycie przychylności mieszkańców Bemowa upatrzył kandydat na prezydenta Warszawy i wiceminister sprawiedliwości – Patryk Jaki. – Prosiła mnie część z państwa, która miała ze mną kontakt, żeby się zaangażować w sprawę przebiegu trasy S7, która idzie przez Bemowo. I chcę państwu powiedzieć, że byłem w ubiegłym tygodniu w Ministerstwie Infrastruktury i poprosiłem, żeby wstrzymali na razie realizację tego wariantu i poszukali alternatywy i obiecali, że to zrobią – mówił podczas spotkania z mieszkańcami Bemowa, które odbyło się 6 czerwca br., Patryk Jaki.

Resort potwierdza, że do takiego spotkanie doszło, jednak co do samych szczegółów zdanie ma już inne. – Ministerstwo potwierdza, że spotkanie, o które Pan pyta (spotkanie z Patrykiem Jakim – dop. red.), odbyło się. Podczas niego były poruszane m.in. tematy związane z inwestycjami infrastrukturalnymi na terenie Warszawy – informuje MI.

– Ministerstwo nie jest stroną postępowania odwoławczego przed GDOŚ, nie ma więc możliwości wstrzymywania procesu przygotowania inwestycji, niemniej będzie się uważnie przyglądać podnoszonym w jego trakcie argumentom. MI będzie ściśle monitorować stan przygotowania zadania. Naszym celem jest przygotowanie inwestycji do realizacji, tak by jak najszybciej dokończyć budowę drogi ekspresowej S7 na terenie Polski – komentuje dla portalu „RynekInfrastrutkury.pl” resort infrastruktury.

GDDKiA pracuje dalej

Na realizacji trasy najbardziej zależy Łomiankom. Obecnie cały ruch wyjeżdżający z Warszawy na północ kieruje się właśnie przez tę miejscowość i znacznie utrudnia życie mieszkańcom. Przez lata czekali oni na wydanie decyzji środowiskowej teraz liczą na szybki obrót spraw.

W dniu 29 maja 2018 odbyło się spotkanie przedstawicieli Stowarzyszenia Łomianki Razem, Joanny Roszkowskiej i Marka Obuchowicza z warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Relacja z wydarzenia przedstawia sprawę zupełnie inaczej niż Patryk Jaki.

– Na spotkaniu były omówione kolejne kroki związane z realizacją odcinka S7 Kiełpin-Warszawa. GDDKiA przestawiła wstępny harmonogram prac związany z realizacją tego odcinka trasy S7. Zasadniczą kwestią obecnie jest uprawomocnienie się decyzji środowiskowej, która zastała wydana pod koniec kwietnia 2018. GDDKIA nie czekając na uprawomocnienie się decyzji środowiskowej, rozpoczęła przygotowania do ogłoszenia przetargu na koncepcję programową. Przetarg na koncepcję programową ma zostać ogłoszony pod koniec lipca 2018, jeszcze przed wydaniem decyzji GDOŚ. Kolejnym krokiem będzie wybór wykonawcy i jest przewidziany pod koniec października 2018. Opracowanie koncepcji programowej potrwa ok 1 roku. Biorąc pod uwagę wersję optymistyczną, przy założeniu braku opóźnień w rozpatrywaniu skarg na decyzję środowiskową, postępowań przetargowych, rozpoczęcie prac budowlanych nastąpiłoby wówczas w roku 2022, a trasa byłaby gotowa do roku 2024 – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” stowarzyszenie Łomianki Razem.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony