Partnerzy serwisu:

Jarosław Wąsowski: W tunelu pod Ursynowem będzie zasięg

GR 25.06.2021

Jarosław Wąsowski: W tunelu pod Ursynowem będzie zasięg
fot. GDDKiA
W tunelu pod Ursynowem będzie zasięg – uspokaja Jarosław Wąsowski, dyrektor warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, nawiązując do spekulacji, jakie pojawiły się w ostatnim czasie.
O tym, że w tunelu pod Ursynowem, który jest częścią południowej obwodnicy Warszawy (łączy ona węzły autostrady A2: od zachodu - węzeł Konotopa, po wschodniej stronie - węzeł Lubelska), może nie być zasięgu, napisała na początku czerwca warszawska redakcja „Gazety Wyborczej”.

– Dowiedzieliśmy się, że nie jest pewne, czy pod ziemią będzie można rozmawiać przez telefon komórkowy. W najgłębszym miejscu na wysokości I linii metra i al. KEN jezdnie znajdą się około 20 metrów pod powierzchnią ziemi oddzielone grubymi warstwami betonu. Żeby docierał tu sygnał konieczne są dodatkowe instalacje – czytamy w artykule.

Jarosław Wąsowski, dyrektor warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad uspokaja, że w tunelu będzie zasięg. – Na pewno będzie można dodzwonić się na numer 112, na pewno będzie można rozmawiać, na pewno będzie można przesyłać dane – zapewnił, wygłaszając prelekcję podczas II Forum Obiektów Infrastruktury Mostowej i Tunelowej, organizowanego przez Rynek Infrastruktury.

Dyrektor przyznał jednocześnie, że „przez kilka lat żaden z operatorów nie pofatygował się, żeby sprawdzić, czy w tunelu będzie zasięg i nie zrobił odpowiednich pomiarów”. Nie chciał jednak rozwijać wątku. Wąsowski dodał jednocześnie, że służby ratunkowe będą mieć w tunelu „dedykowany system komunikacji radiowej”. – W każdej nawie znajdą się dwie anteny – wyjaśnił.

Dwunawowy tunel pod Ursynowem powstał w ciągu trasy S2 i przebiega pod linią M1 warszawskiego metra. Możliwe, że jeszcze w wakacje kierowcy przejadą liczącym 2,3 km długości tunelem. W każdym kierunku będą mieć do dyspozycji trzy pasy ruchu o szerokości 3,5 metra (plus pas awaryjny). Do momentu oddania do użytku tunelu w ciągu południowej obwodnicy Szczecina, warszawski tunel ma być najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Koszt jego budowy wyniósł około 700 mln złotych. Do wykonania tunelu pod Ursynowem zużyto 300 tysięcy metrów sześciennych betonu i ponad 30 tysięcy metrów sześciennych stali.


PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony