Partnerzy serwisu:

Jastrzębie Zdrój: JSK nie zbuduje planowanego terminalu

Roman Czubiński 18.01.2021

arrow
arrow
Jastrzębie Zdrój: JSK nie zbuduje planowanego terminalu
fot. Czytelnik
Jastrzębie Zdrój: JSK nie zbuduje planowanego terminalu
Jastrzębie Zdrój: JSK nie zbuduje planowanego terminalu
Zapowiadane jesienią 2018 r. plany budowy terminalu intermodalnego wokół stacji towarowej w Jastrzębiu straciły aktualność – informuje niedoszły inwestor, Jastrzębska Spółka Kolejowa. Nie jest jednak wykluczony powrót do tych planów w przyszłości. Przyczyn takiej decyzji JSK nie podaje.
O planach utworzenia centrum logistycznego „Port Jastrzębie” Jastrzębska Spółka Kolejowa poinformowała we wrześniu roku 2018. Na 13 hektarach terenów pokopalnianych (dawna kopalnia Jas – Mos), obok stacji JSK, w pobliżu obwodnicy miasta i węzła autostrady A1, miał powstać kolejowo-drogowy kompleks przeładunkowy wraz z terminalem. Obok przewidziano miejsce na magazyny i obiekty zaplecza. Pierwszy etap inwestycji (przewidziana do 2022 r. budowa terminalu) miał kosztować ok. 50 milionów złotych. Inwestor zapewniał o dużym zainteresowaniu zaprezentowaną wstępnie ofertą. Bliskość granicy czeskiej pozwoliłaby na obsługę ładunków także z tego kraju.

Prace na stacji ani w jej okolicach jednak się nie rozpoczęły. Niedawno jeden z naszych Czytelników zauważył skrócenie niektórych torów stacji o ok. 100 m. W nadesłanej do nas wiadomości wyraził zaniepokojenie o to, czy taki krok nie ograniczy możliwości wykonywania operacji w planowanym centrum przeładunkowym. – Może również być utrudniony przywóz i odwóz węgla ze składu na byłej Jas-Mos, co może spowodować wożenie go autowagonami – dodał Czytelnik.

Dyrektor Działu Rozwoju i Zarządzania Mieniem JSK Radosław Wardas informuje tymczasem, że zaprezentowany ponad dwa lata temu projekt nie jest już aktualny. – W obecnym czasie inwestycja związana z budową Centrum Logistycznego nie jest uwzględniona w długoterminowych planach inwestycyjnych GK JSW – informuje nasz rozmówca. Przedstawiciel JSW nie podaje przyczyn rezygnacji z inwestycji, nie odpowiada też na pytanie o to, czy przyczyniła się do tego pandemia COVID-19 i spowodowany przez nią kryzys gospodarczy. – Sytuacja rynkowa i potrzeby GK JSW mogą przyjęte założenia w przyszłości zweryfikować – zastrzega tylko.

Samo skrócenie torów wyciągowych nr 23 i 24 stacji Jastrzębie na linii kolejowej JSK nr 21 miało miejsce pod koniec października ubiegłego roku. Jak wyjaśnia Wardas, celem była poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. – Działanie takie zostało wcześniej przez JSK zaplanowane i związane jest z wyłączeniem z użytkowania przejazdu kolejowo-drogowego kategorii A w ciągu drogi wojewódzkiej DW 933. Pozostałe realizowane obecnie przez JSK na stacji Jastrzębie zadania wynikają z aktualnych potrzeb GK JSW – dodaje.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony