Partnerzy serwisu:

JD.com z magazynem w Polsce

Aleksander Domański 01.05.2021

JD.com z magazynem w Polsce
fot. Sundry Photography / Shutterstock.com
Chiński gigant e-commerce JD dopiero teraz ogłosił powstanie dwóch zautomatyzowanych magazynów – w Polsce i w Niemczech. Mają wspierać ekspansję firmy w Europie.  Główny konkurent Grupy Alibaba na rynku chińskim, JD.com, już w marcu otworzyła po cichu oba magazyny.
– Poprzez magazyny w Polsce i Niemczech przenieśliśmy nasz wysokiej jakości łańcuch dostaw, logistykę i technologie automatyzacji do Europy – skomentował Stard Huang, szef działu logistycznego JD.com.

Jest, lecz nie wiadomo gdzie

Magazyn w Polsce położony jest tuż koło granicy z naszym zachodnim sąsiadem, niemiecki zaś na północy Frankfurtu. Co ciekawe, spółka nie ujawnia dokładnej lokalizacji polskiego magazynu. Ze względu na swoją lokalizację oba magazyny obejmują swoim działaniem obszar całej Europy. – Polski rynek e-commerce rośnie w tempie ekspresowym, klientów jest stosunkowo dużo. Może to być okno na dalszą ekspansję w Europie. W Polsce, póki co koszty operacyjne głównie koszty pracy są dużo niższe, dlatego dużo firm lokuje magazyny tuż przy granicy, by obsługiwać klientów z zagranicy – komentuje inwestycje Arkadiusz Kawa, dyrektor zarządzający Sieci Badawczej Łukasiewicz – Instytutu Logistyki i Magazynowania, na portalu wiadomoscihandlowe.pl.

Najnowsze magazyny JD.com są wysoce zautomatyzowane. Jak tłumaczy chińska firma, dzięki wykorzystaniu AGV (automatyczne systemy transportowe), zamówienia mają być przygotowywane 2,5-krotnie szybciej niż w przypadku kompletacji ręcznej. – JD.com to bardzo innowacyjna firma, jeśli chodzi o logistykę. Ma w pełni zautomatyzowane magazyny, autonomiczne pojazdy i bardzo dynamicznie rozwija się w obszarze logistycznym nie tylko w Chinach, ale także poza nimi – dodaje Arkadiusz Kawa w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl.

Ekspansja zapowiadana od lat

W marcu 2021 r. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) zgodził się na „utworzenie dwóch wspólnych przedsiębiorców” przez JD Property Group Corporation, będącą częścią JD.com i MBB Logistics – polskiego dostawcy rozwiązań z zakresu logistyki magazynowej dla firm e-commerce’owych. We wniosku do UOKiK stwierdzono, że tworzone podmioty „będą posiadać i rozwijać / obsługiwać nieruchomości przeznaczone do celów logistycznych oraz wynajmować je MBB”.

Otwarcie magazynów jest elementem ekspansji JD.com na rynku europejskim, którą firma ogłosiła już w 2018 r. Podkreślono wówczas, iż priorytetem będą rynki: niemiecki, francuski i brytyjski. W 2020 r. chińska platforma e-commerce wygenerowała przychody ze sprzedaży rzędu 114,3 mld dolarów. Zysk netto grupy wyniósł 1,9 mld dolarów. Na koniec 2020 r. firma miała aż 470 mln aktywnych kont klientów. Poza działalnością stricte handlową, grupa świadczy także usługi logistyczne oraz usługi badań i rozwoju w dziedzinie handlu internetowego i logistyki. Na koniec 2020 r. JD.com korzystało poza Chinami z sieci 32 magazynów, których łączna powierzchnia wynosiła 440 tys. mkw.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony