Jest projektant DK-73 Pilzno – Brzostek

fot. Google Maps
Wybrano ofertę firmy, która opracuje koncepcję programową dla rozbudowy drogi krajowej nr Pilzno – Brzostek. Wskazano na Transprojekt Gdański.
Chodzi o wykonanie koncepcji z pełnym rozpoznaniem geologicznym dla rozbudowy fragmentu drogi krajowej o długości 9,3 km pomiędzy końcem obwodnicy Pilzna a początkiem obwodnicy Brzostku i Kołaczyc. Droga na tym odcinku przecina m.in. rzekę Słotówkę w miejscowości Bielowy, Wisłokę w miejscowości Jaworze Górne oraz rzekę Kamienicę w Kamienicy Dolnej.
Wybrana oferta ma wartość 5,584 mln zł. Została wybrana spośród siedmiu ofert złożonych w przetargu. Teraz jeszcze pozostali wykonawcy mają czas na złożenie odwołań. Jeśli nie zostaną wniesione, w lutym zostanie podpisana umowa.
Koncepcja programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Pozwoli także podjąć decyzję odnośnie do docelowych rozwiązań projektowych i technologii. Określi zakres rzeczowy i finansowy zadania.
Na opracowanie dokumentacji będzie 17 miesięcy od podpisania umowy. Potem zostanie ogłoszony przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Inwestycja będzie realizowana w śladzie drogi krajowej. Droga zostanie dostosowana do parametrów drogi klasy GP, a nawierzchnia zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Przebudowanych zostanie 11 skrzyżowań, trzy obiekty mostowe i 15 przepustów. Zabezpieczone zostaną trzy osuwiska, powstanie ponad 12 km ciągów pieszo-rowerowych i 15 zatok autobusowych – podała GDDKiA.
Jak poinformował inwestor, żeby uniknąć wyburzeń, na odcinkach o gęstej zabudowie, zlokalizowanej blisko jezdni drogi krajowej nr 73, zaplanowano pas wielofunkcyjny. Powstanie na długości 6 km i będzie miał szerokość 3,50 m. Pas ma pozwolić użytkownikom drogi na bezkolizyjne wykonywanie skrętów w lewo. Na pozostałych odcinkach, gdzie pozwalają na to uwarunkowania lokalne, zaprojektowano dodatkowe jezdnie o łącznej długości 4,5 km.
Droga krajowa nr 73 Wiśniówka – Jasło prowadzi ruch północ – południe, łączy autostradę A4 poprzez Pilzno, Jasło, Krosno, Sanok, a następnie przez DK-84 i Ustrzyki Dolne z przejściem granicznym z Ukrainą w Krościenku.
Droga prowadzi m.in. wśród gęstej zabudowy, a wzdłuż drogi odbywa się spory ruch pieszy z wykorzystaniem pobocza oraz jezdni.
Wybrana oferta ma wartość 5,584 mln zł. Została wybrana spośród siedmiu ofert złożonych w przetargu. Teraz jeszcze pozostali wykonawcy mają czas na złożenie odwołań. Jeśli nie zostaną wniesione, w lutym zostanie podpisana umowa.
Koncepcja programowa doprecyzuje wypracowane dotychczas przez GDDKiA założenia projektowe i przedstawi wariantowe rozwiązania obiektów drogowych i inżynierskich. Pozwoli także podjąć decyzję odnośnie do docelowych rozwiązań projektowych i technologii. Określi zakres rzeczowy i finansowy zadania.
Na opracowanie dokumentacji będzie 17 miesięcy od podpisania umowy. Potem zostanie ogłoszony przetarg w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Inwestycja będzie realizowana w śladzie drogi krajowej. Droga zostanie dostosowana do parametrów drogi klasy GP, a nawierzchnia zostanie wzmocniona do przenoszenia obciążeń 11,5 t/oś. Przebudowanych zostanie 11 skrzyżowań, trzy obiekty mostowe i 15 przepustów. Zabezpieczone zostaną trzy osuwiska, powstanie ponad 12 km ciągów pieszo-rowerowych i 15 zatok autobusowych – podała GDDKiA.
Jak poinformował inwestor, żeby uniknąć wyburzeń, na odcinkach o gęstej zabudowie, zlokalizowanej blisko jezdni drogi krajowej nr 73, zaplanowano pas wielofunkcyjny. Powstanie na długości 6 km i będzie miał szerokość 3,50 m. Pas ma pozwolić użytkownikom drogi na bezkolizyjne wykonywanie skrętów w lewo. Na pozostałych odcinkach, gdzie pozwalają na to uwarunkowania lokalne, zaprojektowano dodatkowe jezdnie o łącznej długości 4,5 km.
Droga krajowa nr 73 Wiśniówka – Jasło prowadzi ruch północ – południe, łączy autostradę A4 poprzez Pilzno, Jasło, Krosno, Sanok, a następnie przez DK-84 i Ustrzyki Dolne z przejściem granicznym z Ukrainą w Krościenku.
Droga prowadzi m.in. wśród gęstej zabudowy, a wzdłuż drogi odbywa się spory ruch pieszy z wykorzystaniem pobocza oraz jezdni.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |