Partnerzy serwisu:

Jest przetarg na II część przekopu Mierzei

Elżbieta Pałys 24.04.2020

Jest przetarg na II część przekopu Mierzei
fot. RI
Przebudowa toru wodnego na rzece Elbląg oraz mostu w Nowakowie – to niektóre elementy, które mają być zrealizowane w ramach ogłoszonego właśnie przetargu na drugą część prac w ramach inwestycji polegającej na budowie kanału żeglugowego łączącego Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
Urząd Morski w Gdyni rusza z drugim przetargiem na roboty budowlane w ramach tzw. przekopu Mierzei Wiślanej. Do 20 czerwca czeka na oferty od wykonawców.

Główny zakres planowanych robót w ramach tego postępowania obejmuje m.in. przebudowę istniejącego toru wodnego na rzece Elbląg w zakresie obudowy brzegów. Chodzi o odcinek liczący ok. 10,4 km długości i szerokości mierzonej w dnie na rzece równej 60 m i 40 m w rejonie Nowakowa.

W ramach przetargu powstać ma także most obrotowy nad rzeką Elbląg, w miejscowości Nowakowo. Ma być budowany w odległości ok. 650 m na południe od istniejącego mostu pontonowego. Most ma mieć ok. 104 m długości i rozpiętość przęseł 2x51,5 m. Planowana szerokość obiektu to ok. 17 m, a wysokość konstrukcyjna od 1,9 m do 4 m.

Poszukiwany wykonawca będzie też zobowiązany do budowy nowego odcinka drogi powiatowej wzdłuż zachodniego brzegu rzeki Elbląg wraz z ciągiem pieszo-rowerowym, chodnikiem i poboczem gruntowym. Powstaną także drogi dojazdowe. W sumie ma to być ok. 1,5 km tras.

Na wykonanie tych prac zamawiający przewiduje 30 miesięcy.

To drugi przetarg na najważniejsze roboty związane z budowa kanału żeglugowego między Zalewem Wiślanym a Zatoką Gdańską. Pierwsza część robót jest już w realizacji. Obejmuje budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, budowę kanału żeglugowego m.in. ze śluzą i konstrukcją zamknięć wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego oraz oznakowaniem nawigacyjnym, budynkami technicznymi, parkingami, punktem widokowym, nowym układem drogowym z dwoma ruchomymi mostami oraz budowę sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym. Ten zakres prac wykonuje konsorcjum NDI oraz Besix.

W ramach części trzeciej, na którą przetarg dopiero będzie ogłoszony, wybudowany ma być tor wodny na Zalewie Wiślanym.

Całkowita długość nowej drogi wodnej ma wynieść blisko 23 km. Planowana głębokość to 5 m. Kanał mam umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o zanurzeniu do 4 – 4,5 m, długości do 100 m i szerokości do 20 m.

Inwestycja ma się zakończyć w 2022 r. Będzie kosztować blisko 2 mld zł. Jej inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony