Jest umowa na ekspresówkę przez Kielce

fot. Google Maps
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor ma kontrakt na budowę drogi S74. To kluczowy odcinek przechodzący przez Kielce. Do wykonania są m.in. tunele.
Kontrakt w trybie zaprojektuj i wybuduj dotyczy odcinka S74 o długości ok. 5 km pomiędzy węzłem Kielce Zachód na skrzyżowaniu z drogą ekspresową S7 a węzłem Bocianek wybudowanym w ramach S74 Kielce – Cedzyna.
– Nowa trasa pozwoli na wygodne, sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu przez Kielce. Dla mieszkańców miasta oznacza to zmniejszenie związanych z ruchem tranzytowym uciążliwości, głównie pochodzących od pojazdów ciężkich. Kierowcy zaś zyskają docelowo swobodny dostęp do tras szybkiego ruchu pozwalających na podróżowanie na kierunkach północ-południe oraz wschód-zachód – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk obecny podczas zawierania umowy.
Inwestycja na przeważającym odcinku będzie poprowadzona w wykopie. W ramach zleconych prac powstaną m.in. dwa tunele drogowe. Dłuższy, około półkilometrowy, planowany jest na odcinku sąsiadującym z zabudową osiedlową między ulicami Klonową a Warszawską. Wybudowane zostaną także dwa węzły drogowe: Hubalczyków i Zagnańska, wiadukt nad S74 w ciągu ulicy Transportowców, rondo nad tunelem pod ulicą Olszewskiego oraz wiadukt w ciągu DK-73 w obrębie węzła Bocianek. Wzdłuż nowego odcinka przewidziano ciąg rowerowy.
Inwestycja pozwoli na odseparowanie ruchu lokalnego i tranzytowego, usprawni także dojazd do Kielc z okolicznych miejscowości. Po jej zrealizowaniu dla ruchu lokalnego zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe połączenia komunikacyjne północ-południe, z uwzględnieniem ruchu pieszego, a lokalne skrzyżowania usytuowane będą nad drogą ekspresową, w większości na dotychczasowym poziomie.
Kontrakt z firmą Intercor jest wart 713,4 mln zł. Ma być zrealizowany w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Pierwsze 10 miesięcy to czas na opracowanie projektu budowlanego, a kolejnych 7 na uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej. Roboty w terenie powinny rozpocząć się w drugiej połowie 2024 roku, a finał spodziewany jest w 2026 roku.
Po wybudowaniu przejścia przez Kielce kierowcy będą korzystać z blisko 30-kilometrowego odcinka ekspresowej trasy między Mniowem a Cedzyną. Dzięki temu znacząco poprawią się warunki jazdy dla kierowców podróżujących między województwami łódzkim, świętokrzyskim i podkarpackim, a także dla mieszkańców Kielc i okolic.
– Nowa trasa pozwoli na wygodne, sprawne i bezpieczne prowadzenie ruchu przez Kielce. Dla mieszkańców miasta oznacza to zmniejszenie związanych z ruchem tranzytowym uciążliwości, głównie pochodzących od pojazdów ciężkich. Kierowcy zaś zyskają docelowo swobodny dostęp do tras szybkiego ruchu pozwalających na podróżowanie na kierunkach północ-południe oraz wschód-zachód – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk obecny podczas zawierania umowy.
Inwestycja na przeważającym odcinku będzie poprowadzona w wykopie. W ramach zleconych prac powstaną m.in. dwa tunele drogowe. Dłuższy, około półkilometrowy, planowany jest na odcinku sąsiadującym z zabudową osiedlową między ulicami Klonową a Warszawską. Wybudowane zostaną także dwa węzły drogowe: Hubalczyków i Zagnańska, wiadukt nad S74 w ciągu ulicy Transportowców, rondo nad tunelem pod ulicą Olszewskiego oraz wiadukt w ciągu DK-73 w obrębie węzła Bocianek. Wzdłuż nowego odcinka przewidziano ciąg rowerowy.
Inwestycja pozwoli na odseparowanie ruchu lokalnego i tranzytowego, usprawni także dojazd do Kielc z okolicznych miejscowości. Po jej zrealizowaniu dla ruchu lokalnego zachowane zostaną wszystkie dotychczasowe połączenia komunikacyjne północ-południe, z uwzględnieniem ruchu pieszego, a lokalne skrzyżowania usytuowane będą nad drogą ekspresową, w większości na dotychczasowym poziomie.
Kontrakt z firmą Intercor jest wart 713,4 mln zł. Ma być zrealizowany w ciągu 36 miesięcy od podpisania umowy, z wyłączeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych. Pierwsze 10 miesięcy to czas na opracowanie projektu budowlanego, a kolejnych 7 na uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej. Roboty w terenie powinny rozpocząć się w drugiej połowie 2024 roku, a finał spodziewany jest w 2026 roku.
Po wybudowaniu przejścia przez Kielce kierowcy będą korzystać z blisko 30-kilometrowego odcinka ekspresowej trasy między Mniowem a Cedzyną. Dzięki temu znacząco poprawią się warunki jazdy dla kierowców podróżujących między województwami łódzkim, świętokrzyskim i podkarpackim, a także dla mieszkańców Kielc i okolic.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |