Partner serwisu

Jest ważna umowa dla Drogi Czerwonej w Gdyni

inf. pras. 29.10.2022

Jest ważna umowa dla Drogi Czerwonej w Gdyni
fot. GDDKiA
Połączenie istniejącej sieci dróg szybkiego ruchu z portem w Gdynia – taki jest cel budowy tzw. Drogi Czerwonej. GDDKiA podpisała właśnie umowę na prace przygotowawcze. Wykona je biuro Mosty Katowice.
Zawarcie umowy wartej ponad 8 mln zł poprzedziło m.in. porozumienie o finasowaniu prac przygotowawczych przez Centralny Port Komunikacyjny. W kwietniu tego roku spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała z GDDKiA umowę w sprawie sfinansowania prac przygotowawczych, które właśnie ruszają. CPK przekazało na ten cel 20 mln zł. Szacowana wartość budowy Drogi Czerwonej to 2,7 mld zł.

– Budowa Drogi Czerwonej to inwestycja o dużym znaczeniu gospodarczym, nie tylko w wymiarze lokalnym. Będzie to tzw. ostatnia mila bezpośrednio włączająca gdyński port do sieci dróg ekspresowych i autostrad, co poprawi atrakcyjność inwestycyjną Trójmiasta dla przedsiębiorców z całego świata. Droga Czerwona zapewni dalszy rozwój Portu Gdynia, ale będzie miała ogromne znaczenie również dla ogólnopolskiego Programu CPK – mówi wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.

W ramach zawartej umowy biuro projektowe wykona dokumentację przygotowawczą do budowy nowej drogi krajowej w podziale na trzy odcinki, tj.:
  • nr 1: węzeł Gdynia Chylonia – węzeł Kwiatkowskiego II,
  • nr 2: węzeł Kwiatkowskiego II – węzeł Ofiar Grudnia ‘70,
  • nr 3: węzeł Ofiar Grudnia ’70 – węzeł Terminal Promowy.

Dla pierwszego odcinka wykonawca będzie musiał przygotować Koncepcję programową, a dla dwóch pozostałych Studium komunikacyjne. Ponadto będzie zobowiązany do wykonania badań geologicznych pod przyszłą trasę na odcinku nr 1.



Czas realizacji umowy to 18 miesięcy na samą dokumentację. Następnie zostanie ona zweryfikowana i zatwierdzona przez GDDKiA. Ostatnim z obowiązków wykonawcy będzie przygotowanie dokumentacji do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Po jej uzyskaniu GDDKiA będzie gotowa do ogłoszenia przetargu na realizację tej inwestycji w formule Projektuj i buduj.

Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do węzła Gdynia Chylonia w miejscu skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta. Istniejąca Trasa Kwiatkowskiego ma ograniczenia nośności i nie zapewnia dobrego połączenia dla ruchu ciężkiego z portem. Droga Czerwona takich ograniczeń nie będzie miała, poprawi dostępność do portu od strony lądu i zwiększy jego możliwości przeładunkowe i rozwojowe.

Droga Czerwona powstanie w standardzie wymaganym dla drogowej sieci TEN-T. Przewidziana została jako droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a z pozostałą siecią będzie skomunikowana poprzez pięć węzłów drogowych. Nie zapominamy również o niechronionych uczestnikach ruchu, dlatego przewidzieliśmy realizację infrastruktury dla pieszych i rowerzystów w postaci kładek oraz tuneli. Inwestycja składać się będzie z trzech odcinków o łącznej długości ok. 9 km.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony