Jest ZRID na krótki odcinek Wschodniej Obwodnicy Warszawy

fot. GDDKiA
Wojewoda mazowiecki Zdzisław Sipera wydał decyzję zezwalającą na realizację inwestycji dotyczącej budowy odcinka Wschodniej Obwodnicy Warszawy. Mowa o odcinku drogi ekspresowej S17 Zakręt – Lubelska. Fragment liczy ok. 2,5 km.
Na potrzeby inwestycji przejęte zostaną tereny w gminie Wiązowna, mieście Sulejówek oraz warszawskiej dzielnicy Wesoła. Decyzja ma rygor natychmiastowy.
Umowę na realizację inwestycji podpisano 22 listopada 2017 roku. Zadanie zostało powierzone firmie Warbud. Koszt budowy to 224,864 mln zł. jest ono prowadzone w formule „projektuj i buduj”, oznacza to, że wykonawca jest zobowiązany do opracowania projektu infrastruktury, uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji, budowy trasy oraz otrzymania zezwolenia na jej użytkowanie. Według kontraktu S17 od węzła Zakręt (z węzłem) do węzła Lubelska (bez węzła) ma zostać oddana w II kwartale 2021 roku.
Wyświetl większą mapę
W ramach zadania powstanie 2,5 km dwujezdniowej drogi o trzech pasach ruchu w każdym kierunku. Trasa będzie biegła częściowo w nowym, częściowo w istniejącym śladzie drogi krajowej nr 17.
Wybudowany ma być także węzeł Zakręt. Węzeł Lubelska powstaje natomiast w ramach odrębnego kontraktu. W lipcu tego roku GDDKiA podpisała umowę na jego realizację z firmą PORR.
Na węźle Lubelska droga połączy się z budowaną Południową Obwodnicą Warszawy. Prowadzący do tego węzła odcinek C (Wał Miedzeszyński – Lubelska) również realizuje Warbud.
Odcinek ma łączyć się ze spornym fragmentem Wschodniej Obwodnicy Warszawy, czyli S17 Ząbki – Zakręt. Biegnie on przez warszawską dzielnicę Wesoła, która nie chce zgodzić się na przewidywany przebieg trasy. Inwestycja obecnie oczekuje na wydanie decyzji środowiskowej. Sprawą zajmuje się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku.
Umowę na realizację inwestycji podpisano 22 listopada 2017 roku. Zadanie zostało powierzone firmie Warbud. Koszt budowy to 224,864 mln zł. jest ono prowadzone w formule „projektuj i buduj”, oznacza to, że wykonawca jest zobowiązany do opracowania projektu infrastruktury, uzyskania pozwolenia na realizację inwestycji, budowy trasy oraz otrzymania zezwolenia na jej użytkowanie. Według kontraktu S17 od węzła Zakręt (z węzłem) do węzła Lubelska (bez węzła) ma zostać oddana w II kwartale 2021 roku.
Wyświetl większą mapę
W ramach zadania powstanie 2,5 km dwujezdniowej drogi o trzech pasach ruchu w każdym kierunku. Trasa będzie biegła częściowo w nowym, częściowo w istniejącym śladzie drogi krajowej nr 17.
Wybudowany ma być także węzeł Zakręt. Węzeł Lubelska powstaje natomiast w ramach odrębnego kontraktu. W lipcu tego roku GDDKiA podpisała umowę na jego realizację z firmą PORR.
Na węźle Lubelska droga połączy się z budowaną Południową Obwodnicą Warszawy. Prowadzący do tego węzła odcinek C (Wał Miedzeszyński – Lubelska) również realizuje Warbud.
Odcinek ma łączyć się ze spornym fragmentem Wschodniej Obwodnicy Warszawy, czyli S17 Ząbki – Zakręt. Biegnie on przez warszawską dzielnicę Wesoła, która nie chce zgodzić się na przewidywany przebieg trasy. Inwestycja obecnie oczekuje na wydanie decyzji środowiskowej. Sprawą zajmuje się Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Białymstoku.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |