Partnerzy serwisu:

Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]

Jakub Madrjas 25.03.2021

arrow
arrow
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Fot. CREODIAS.eu/Twitter
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Kanał Sueski: Koparki pracują, globalny transport czeka [zdjęcia]
Kanał Sueski w Egipcie dalej jest zablokowany a z nim – duża część światowego handlu. Coraz więcej wskazuje na to, że zator może potrwać nawet kilka tygodni.
Duży kontenerowiec zablokował we wtorek Kanał Sueski w Egipcie  BBC. Kontenerowiec ma niemal 400 m długości i niemal 59 m szerokości, a jego wyporność to 265 876 ton. Jest to jeden z tzw. mega-kontenerowców (ULCV, czyli Ultra Large Container Vessels), czyli największych jednostek pływających na świecie. Właścicielem statku jest Shoei Kisen KK z Japonii, zaś armatorem zarządzającym kolejna japońska spółka. Rzeczywistym operatorem jest obecnie Evergreen Marine, którego siedziba znajduje sią na Tajwanie. W wyniku zdarzenia nie został uszkodzony ani Ever Given ani żadna z innych 15 jednostek płynących za nim.

Dziś (25 marca) rano podjęto próbę uwolnienia statku, jednak bez efektu. Przez kanał przechodzi nawet 12% światowego handlu. Ceny ropy wzrosły w środę o 6% - podało BBC (dziś jednak opadły o 4%). Statek próbuje się uwolnić za pomocą holowników i koparek. Zdaniem firmy Smit, która podjęła się uwolnienia statku, operacja może potrwać nawet tygodnie, a uwolnienie okrętu "z obecnym ładunkiem" może być niemożliwe - podało CNN.

Tymczasem pojawiło się coraz więcej niezwykłych zdjęć z tej niecodziennej sytuacji.


Statek płynął z Chin do Rotterdamu. Utknął na północ od portu w Suezie. Jako jedną z możliwych przyczyn zdarzenia wskazywane jest przypadkowe uderzenie w dno na skutek silnego wiatru. Kanał Sueski łączy Morze Czerwone z Morzem Śródziemnym i umożliwia ominięcie Afryki, co znacząco skraca drogę i czas potrzebny do przewiezienia towarów z Azji Wschodniej do Europy. 
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony