Partner serwisu

Kierowcy utkną w korkach na Północnej Obwodnicy Krakowa? „Skrajnie niezrozumiałe rozwiązanie”

Grzegorz Rekiel 09.06.2022

Kierowcy utkną w korkach na Północnej Obwodnicy Krakowa? „Skrajnie niezrozumiałe rozwiązanie”
fot. GDDKiA
Węzeł Kraków Mistrzejowice w ciągu Północnej Obwodnicy Krakowa został źle zaprojektowany, a kierowcy utkną w korkach – ocenił jeden z posłów Koalicji Obywatelskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie wyklucza zmian.
Północna Obwodnicy Krakowa zacznie się od węzła Modlnica, a zakończy węzłem zespolonym Kraków Mistrzejowice i będzie częścią drogi S52. W lutym zostało dla niej wydane zezwolenie na realizację inwestycji drogowej.

Poseł Aleksander Miszalski z Koalicji Obywatelskiej ocenił, że źle zaprojektowany został węzeł Mistrzejowice. – Stanie się on najbardziej zakorkowanym i niedrożnym węzłem obwodnicy. Jadąc od południa, trzeba będzie zjechać dwupasmowym zjazdem z S7 na jezdnię zbiorczą. Następnie po 400 metrach prawy pas będzie odchodził do ronda, a cały „potok ruchu” w kierunku Północnej Obwodnicy Krakowa będzie musiał się zmieścić na lewym pasie – tłumaczy poseł, który napisał w tej sprawie interpelację do ministra infrastruktury.

Przypomniał, że nieco dalej do jezdni zbiorczej „dołączy” pas wjazdowy od ronda, a wraz z nim liczne samochody chcące jechać w kierunku S52 lub S7 na Warszawę. – Następnie auta poruszające się w stronę stolicy, będą musiały zjechać na lewy pas ruchu, a pojazdy na nim się znajdujące na pas prawy, w kierunku łącznicy na S52. Wszystko będzie się odbywać na zaledwie 450 metrach – podkreślił poseł i dodał, że jego obawy podzielają mieszkańcy.

Miszalski dociekał, dlaczego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, mająca duże doświadczenie, zdecydowała się na tak „skrajnie niezrozumiałe i niebezpieczne rozwiązanie”. Znamy już odpowiedź ministerstwa. – GDDKiA ma ponownie ocenić zaprojektowane rozwiązania. W ramach opinii sporządzonej przez specjalistów z Politechniki Krakowskiej wykonane zostały analizy prognoz ruchu pod kątem przepustowości węzła – wyjaśnił Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Polityk dodał, że „pozwoli to na ocenę zaprojektowanych rozwiązań i umożliwi wprowadzenie potencjalnych zmian”. Elementem końcowym opinii specjalistów będzie wykonanie tzw. modeli mikrosymulacyjnych ruchu z ich wizualizacją. – Jeżeli zajdzie taka konieczność, zostanie zbadany możliwy zakres zmian, przy uwzględnieniu wszystkich aspektów zagadnienia, w tym tych formalnych, wynikających z wydanych decyzji i zezwoleń, warunków technicznych oraz uwarunkowań kontraktowych – zapowiedział Weber.

Przypomnijmy, że węzeł Krajów Mistrzejowice ma się tak naprawdę składać z dwóch węzłów połączonych jezdniami zbiorczymi. W rejonie przecięcia z linią kolejową nr 95 zaprojektowany został węzeł Mistrzejowice I w kształcie trąbki łączący trasę S7 z budowaną drogą ekspresową S52. Na południe zaprojektowano węzeł Mistrzejowice II w formie ronda turbinowego usytuowanego pod trasą główną. Będzie on łączył S7 z lokalnymi ulicami, przede wszystkim ul. Okulickiego, która będzie stanowić najbardziej dogodny zjazd od Warszawy do centrum Krakowa.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony