Partnerzy serwisu:

Kilkadziesiąt lat trwałości. Historia asfaltu wysokomodyfikowanego

Emilia Derewienko 03.05.2017

Kilkadziesiąt lat trwałości. Historia asfaltu wysokomodyfikowanego
fot. Orlen Asfalt
Popularność asfaltu wysokomodyfikowanego rośnie. – Liczymy, że będzie nadal rosła wraz z rozwojem infrastruktury drogowej w Polsce. Tym bardziej, że okres gwarancji jest obecnie najczęściej stosowanym przez inwestorów pozacenowym istotnym kryterium przy wyborze ofert – mówi nam Krzysztof Suszek, prezes Orlen Asfalt.
Asfalty wysokomodyfikowane, nazywane także długowiecznymi, uznane zostały przez ekspertów drogownictwa za innowacyjny produkt o wysokiej jakości. Główną zaletą ich stosowania ma być wysoka odporność na niskotemperaturowe spękania nawierzchni, koleiny oraz zwiększenie wytrzymałości zmęczeniowej w nawierzchni.

Jak podkreśla prezes Orlen Asfalt, Krzysztof Suszek, współcześnie znanych jest wiele możliwości w zakresie technologii asfaltowej. Jak rozpoczęła się historia prac nad asfaltem wysokomodyfikowanym? – Od 2011 roku w dziale technologii, badań i rozwoju Orlen Asfalt prowadzone były prace badawczo-rozwojowe nad stworzeniem nowej grupy produktów. W wyniku prac laboratoryjnych oraz prób produkcyjnych, opracowaliśmy innowacyjne lepiszcza asfaltowe – asfalty wysokomodyfikowane polimerami – opowiada Krzysztof Suszek.

Pierwszy doświadczalny odcinek z asfaltu wysokomodyfikowanego został położony w październiku 2013 roku – chodzi o drogę wojewódzką, zarządzaną przez ZDW w Katowicach. Był to piąty w Europie odcinek z lepiszczem wysokomodyfikowanym, zawierający specjalny polimer firmy Kraton.

W kwietniu 2014 roku Polski Komitet Normalizacyjny opublikował nowelizację wymagań dla asfaltów modyfikowanych polimerami, w tym dodatkową tabelę z wymaganiami do asfaltów wysokomodyfikowanych. – Dzięki temu już w maju 2014 pod nazwą handlową ORBITON HiMA asfalty wysokomodyfikowane zostały oficjalnie wprowadzone do oferty produktowej Orlen Asfalt – tłumaczy Krzysztof Suszek.

Zapowiadana przez przedstawicieli Orlen Asfalt trwałość nawierzchni może szokować. – Asfalt wysokomodyfikowany ORBIOTN HIMA może wydłużyć o 30, a nawet o 50 lat trwałość drogi, w zależności od tego, w jakiej warstwie nawierzchni zostanie położony oraz jakie rozwiązania strukturalne zostaną przyjęte przez wykonawcę – mówi prezes spółki w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”. – Nic więc dziwnego, że asfalty długowieczne wzbudzają powszechne zainteresowanie nie tylko wśród firm układających – dodaje.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony