Partnerzy serwisu:

Kolejne podejście do domknięcia Wschodniej Obwodnicy Wrocławia

Magdalena Romanowska 25.09.2019

Kolejne  podejście do domknięcia Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
fot. GDDKiA
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej odcinka drogi wojewódzkiej nr 395 rozpoczynającego się od węzła A4 Bielany Wrocławskie. Fragment sięga ronda Żerniki Wrocławskie. To kolejne ogłoszenie związane z tym projektem. Poprzednie nie wyłoniły wykonawców.
W marcu 2019 informowaliśmy o drugim podejściu do znalezienia wykonawcy na odcinek drogi wojewódzkiej nr 395 węzeł A4 Bielany Wrocławskie – rondo Żerniki Wrocławskie. Ogłoszono w tym celu dwa przetargi i miały one odbywać się w formule projektuj i buduj. Pierwszy dotyczył trasy DW-395 od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do węzła A4 Bielany Wrocławskie. Z kolei drugie postępowanie obejmowało odcinek DW-395 od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do ronda Żerniki Wrocławskie. Formuła projektuj i buduj oznaczała, że wykonawca będzie musiał także sporządzić projektu budowlanego i uzyskanie potrzebnych zezwoleń na jego realizację.

Tamten przetarg, podobnie jak ten go poprzedzający, unieważniono. Najniższa kwota zaproponowana przez potencjalnego wykonawcę wynosiła prawie 170 mln złotych brutto, a zamawiający przewidział na to zadanie niecałe 70 mln złotych brutto.
Teraz ukazało się ponowne ogłoszenie o przetargu na południowe domknięcie Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, tym razem tylko na wykonanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. To zamówienie nie będzie już podzielone na dwie części. Wykonawca będzie musiał sporządzić dokumentację i uzyskać ZRID dla obu części: od węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska) do drogi wojewódzkiej nr 395 (rondo Żerniki Wrocławskie) i do granicy Wrocławia (ul. Buforowa) - od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do węzła A4 Bielany Wrocławskie (ul. Karkonoska).

Wyłonienie podmiotu mającego opracować dokumentację projektową oraz uzyskać niezbędne zezwolenia, w tym ostatecznej decyzji ZRID, jest warunkiem do uruchomienia przetargu na budowę i rozpoczęcie robót. Termin wykonania mija z końcem czerwca 2021 roku. Faktyczny początek budowy tego odcinka ma być więc jeszcze bardziej odłożone w czasie. Przypominamy, że według pierwszych założeń termin zakończenia prac wyznaczono na wrzesień 2022 rok.
W nowym przetargu oferty można składać do 6 listopada 2019 roku.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony