Partnerzy serwisu:

Kolejne wiadukty nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej [zdjęcia]

Michał Szymajda 28.05.2020

arrow
arrow
Kolejne wiadukty nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej [zdjęcia]
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Kolejne wiadukty nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej [zdjęcia]
Kolejne wiadukty nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej [zdjęcia]
Kolejne wiadukty nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej [zdjęcia]
Kolejne wiadukty nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej [zdjęcia]
Kolejne wiadukty nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej [zdjęcia]
Kolejne wiadukty nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej [zdjęcia]
Kolejne wiadukty nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej [zdjęcia]
W Motycznie nad CMK zamontowano nową konstrukcję wiaduktu. Nie zwalniają prace przy budowie trzech pozostałych wiaduktów drogowych. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych przygotowuje linię do przejazdu pociągów z prędkością do 250 km/h. Bezkolizyjne skrzyżowania podniosą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i usprawnią komunikację drogową w woj. świętokrzyskim i łódzkim. Wartość prac to 104 mln zł.
Nad CMK, obok kursujących pociągów, budowane są cztery nowe wiadukty pod drogami. To kolejny etap szykowania trasy do podniesienia prędkości pociągów do 250 km/h. Kierowcy pojadą nad torami bez czekania przed rogatkami. Na każdym wiadukcie będą dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Dla pieszych i rowerzystów przewidziano bezpieczne ścieżki. Drogi dojazdowe zapewnią wygodny dojazd do bezkolizyjnych przepraw nad torami.

W Motycznie (świętokrzyskie) nad torami Centralnej Magistrali Kolejowej wykonawca zamontował stalową konstrukcję wiaduktu o długości 108 m. Teraz na wysokości ponad 10 m kontynuuje prace związane m.in. z montażem zbrojenia. Budowane są nasypy drogowe prowadzące do wiaduktu. W Koziej Wsi (świętokrzyskie) są stalowe przęsła wiaduktu pomiędzy przyczółkami a pierwszymi podporami. Przygotowywane jest zbrojenie i betonowanie. Prowadzone są prace ziemne przy nasypie. Gotowy jest przepust pod nasypem. W Zachorzowie-Kolonii (łódzkie) wykonawca wzmocnił grunt w miejscu gdzie będą nasypy najazdów. Zaczęła się budowa podpór i przygotowanie materiałów do budowy nasypów. W Radwanie (łódzkie) Budowane są podpory i przyczółki wiaduktu. Przygotowywana jest stalowa konstrukcja, która będzie dostarczona i zamontowana jako część wiaduktu. Widać budowę nasypów drogowych.

Roboty zaplanowano na lata 2019-2021. Prace są elementem większego projektu ze środków budżetowych pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II”. Prace przy budowie 2 obiektów w województwie świętokrzyskim za blisko 47 mln zł prowadzi firma Nowak – Mosty. Wykonawcą inwestycji za ponad 25 mln zł w Zachorzowie-Kolonii jest „INTOP Warszawa”. Prace za ok. 32 mln zł w Radwanie wykonuje konsorcjum Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych i Polwar.

Jak informuje PKP PLK, na koniec 2023 r., po wykonaniu wszystkich prac na Centralnej Magistrali Kolejowej oraz uruchomieniu systemu ERTMS/GSM-R oraz systemu ETCS poziom 2, możliwy będzie przejazd pociągów z prędkością do 250 km/h.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony