Partnerzy serwisu:

Oferty na poprawę kolejowego dostępu portów znowu wysokie

Leonard Dolecki 11.02.2019

Oferty na poprawę kolejowego dostępu portów znowu wysokie
fot. Port Szczecin
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe otworzyła oferty w kolejnym przetargu na prace projektowe i budowlane dotyczące poprawy kolejowego dostępu do portów w Szczecinie i Świnoujściu. Jest to następne postępowanie, w którym inwestor nie otrzymał żadnej propozycji, która nie mieści się w przewidzianym budżecie.
Do zamawiającego trafiły cztery oferty od firm: Porr (1,394 mld zł), Torpol (1,263 mld zł) oraz Budimex (1,911 mld zł), a także konsorcjum Strabag Polska i Krakowskie Zakłady Automatyki (1,331 mld zł). Budżet przewidywany na realizację tej inwestycji jest równy 1,005 mld zł.

Poza ceną (85%) przy ocenie ofert inwestor będzie brał pod uwagę również termin realizacji (10%) oraz przewóz blokowy rozjazdów i ich zabudowa (5%). Niemniej jednak, wszyscy oferenci zaproponowali 30 sztuk rozjazdów objętych przewozem blokowym ponad zakres obligatoryjny, a dodatkowo prawie wszyscy startujący w przetargu zapewnili gwarancję o długości 31 miesięcy, jedynie Porr zaproponował 37 miesięcy gwarancji.

Wykonawca, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie zobowiązany do opracowania projektów wykonawczych, a także uzyskania wszystkich wymaganych uzgodnień, oraz przeprowadzenia wszystkich robót budowlanych, które obejmują przebudowę i rozbudowę układów torowych oraz przebudowę pozostałej kolejowej infrastruktury towarzyszącej na stacji Szczecin Port Centralny. Równolegle prowadzony jest przetarg na przeprowadzenie prac na stacji Świnoujście (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Mimo cen, które znacznie przekraczają zakładaną kwotę to zawarcie umowy jest całkiem realne. Wszystko to dzięki ostatniej decyzji rządu, zgodnie z którą zwiększona została kwota na inwestycje kolejowe (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj). Najistotniejszym punktem są tu inwestycje dotyczące poprawy dostępności do polskich portów.

W ogólności jest jeden z pięciu przetargów prowadzonych przez PKP PLK, prowadzący do poprawy dostępności kolejowej do któregoś z polskich portów. Poza dwoma postępowaniami dla Szczecina i Świnoujścia trwają również te, które mające na celu znalezienie wykonawców prac dla portu w Gdańsku (dwa przetargi) oraz w Gdyni (jeden przetarg).

W żadnym z nich PKP PLK nie otrzymała propozycji, która mieściłaby się w przewidywanym budżecie. Łącznie, aby podpisać umowy z wykonawcami, którzy zaproponowali najniższe ceny, brakuje 1,945 mld zł.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Port Szczecin-Świnoujście
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony