Partnerzy serwisu:

Koluszki: Będzie nowy wiadukt nad torami w ciągu DW-715

Kasper Fiszer 18.12.2020

Koluszki: Będzie nowy wiadukt nad torami w ciągu DW-715
Stacja kolejowa w Koluszkachfot. Piotrus, lic. CC BY-SA 4.0
Województwo łódzkie planuje zburzyć istniejący wiadukt drogowy w Koluszkach i wybudować w jego miejscu nowy. Duża inwestycja związana jest ze złym stanem technicznym obiektu. W opinii łódzkiego ZDW stwarza on zagrożenie dla przejeżdżającego dołem taboru kolejowego.
Podczas ostatniej sesji Sejmiku Województwa Łódzkiego marszałek Grzegorz Schreiber zapowiedział, że w przyszłym roku rozpoczną się prace na drodze wojewódzkiej nr 715 łączącej Brzeziny z Ujazdem na terenie Koluszek. Samorząd ogłosił już zresztą postępowanie przetargowe w tej sprawie. Wykonawca robót zmodernizuje około kilometrowy odcinek tej trasy, a jednym z najważniejszych elementów przedsięwzięcia będzie rozbiórka istniejącego i budowa nowego wiaduktu nad torami kolejowymi znajdującego się w pobliżu stacji Koluszki, jednego z najważniejszych węzłów na terenie wojrwództwa.

Stan starego wiaduktu stwarzał zagrożenie dla kolei

Oprócz tego zadanie obejmie również przebudowę skrzyżowań z ulicami Łódzką i Przejazd oraz rozbiórkę i budowę chodników czy zjazdów na posesje. Zbudowane zostaną elementy instalacji odwodnieniowej, pojawi się nowe oświetlenie uliczne, za to zniknie jeden przepust. Roboty obejmą także instalacje podziemne. Bez wątpienia to budowa nowego wiaduktu będzie jednak najbardziej spektakularnym i najdroższym elementem inwestycji.

– Stary obiekt jest w złym stanie technicznym. Przechodził prace remontowe, ale cały czas dochodzi na nim do poważnej degradacji betonu – mówi Marcin Nowicki, kierownik Zespołu ds. Informacyjnych Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. To zaś stanowi w jego opinii zagrożenie dla pojazdów szynowych.

Będą pewne ograniczenia w ruchu pociągów

Projektowana przeprawa to pięcioprzęsłowy obiekt belkowy z betonu sprężonego. Będzie miał długość 132,3 m, a najdłuższe z przęseł będzie mierzyć 33 m. ZDW chce, by konstrukcja o szerokości nieco ponad 13 m została wykonana w technologii nasuwu podłużnego.

Duża inwestycja ma zostać przeprowadzona z zachowaniem prowadzenia ruchu kolejowego. To ważne, bo dołem przebiega linia łącząca Warszawę z Łodzią czy z Katowicacmi przez Częstochowę. – Wykonawca robót będzie zobowiązany do wykonania, zatwierdzenia i wdrożenia z odpowiednim wyprzedzeniem harmonogramu ruchu taboru kolejowego. Harmonogram będzie dostosowany do planowanej technologii rozbiórki obiektów – zapowiada przy tym Marcin Nowicki. Należy zatem spodziewać się pewnych utrudnień, np. w określonych porach doby.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony