Partnerzy serwisu:

Kontrakt na przekop mierzei podrożał o kilkadziesiąt milionów

ep. 15.09.2021

Kontrakt na przekop mierzei podrożał o kilkadziesiąt milionów
fot. NDI/Besix mat. pras.
O ok. 46,5 mln zł netto wzrosła wartość kontraktu związanego z wykonaniem pierwszego etapu przekopu Mierzei Wiślanej. To wartość robót dodatkowych, których nie przewidziano w pierwotnej umowie. Niedawno zawarto kolejny aneks do kontraktu. 
Umowa na pierwszy etap przekopu Mierzei Wiślanej została podpisana jesienią 2019 roku. Kontrakt obejmujący m.in. budowę portu osłonowego, kanału żeglugowego oraz sztucznej wyspy miał wówczas wartość 806,197 mln zł netto (ponad 992 mln zł brutto). Obecnie jego wartość wzrosła do 852,7 mln zł netto.

To efekt modyfikacji umowy, której powodem była konieczność uwzględnienia dodatkowych robót, których nie przewidziano wcześniej.

Chodzi m.in. o usunięcie obiektów ferromagnetycznych (w tym wybuchowych), budowę tymczasowej drogi dla jednostek transportujących urobek z wykopów oraz budowę nabrzeża tymczasowego do cumowania barek wraz z przygotowaniem miejsca do składowania urobku na obszarze Zalewu Wiślanego, czy ustawienie tymczasowych płotków herpetologicznych wzdłuż pasa przeznaczonego pod inwestycję.

Dodatkowo trzeba było wycenić roboty ziemne związane ze stwierdzeniem odmiennych warunków gruntowych w miejscu sztucznej wyspy, czy budowę instalacji fotowoltaicznej na budynku Kapitanatu.

Ostatnia modyfikacja umowy – z sierpnia tego roku – związana jest z koniecznością wykonania robót czerpalnych w zakresie toru wodnego łączącego Przekop Mierzei Wiślanej z rzeką Elbląg. Wykonanie tych robót ma umożliwić – po zakończeniu I etapu inwestycji – przejście przez kanał Mierzei Wiślanej i wpłynięcie na Zalew Wiślany fragmentem nowego toru żeglugowego.

Wykonawcą robót budowlanych w ramach tego zadania jest konsorcjum NDI oraz Besix. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni.

Całkowita długość nowej drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską przez Zalew Wiślany do Elbląga to blisko 23 kilometry. Z tego ok. 2,5 km to odcinek, na który składa się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Tor wodny ma mieć 5 m głębokości.

Obecnie w realizacji są dwa etapy prac związanych z tą inwestycją. Jeszcze w tym roku ma ruszyć przetarg na wybór wykonawcy trzeciego etapu prac. Inwestycja ma być gotowa w 2023 r. 




Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony