Partner serwisu

Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej

Przemysław Farsewicz 02.10.2022

arrow
arrow
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Fot. Szymon Lipiński-Kulka
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Koszalin. Wiadukt na Monte Cassino później i drożej
Trwają roboty przy budowie nowego wiaduktu w Koszalinie. Poprzedni był w złym stanie technicznym, zaś podczas rozbiórki konstrukcja runęła m.in. na pobliską czynną ulicę Batalionów Chłopskich. Wszystko wskazuje na to, że nie uda się dotrzymać styczniowego terminu oddania obiektu.
Opóźnia się budowa nowego wiaduktu w ciągu ul. Monte Cassino w Koszalinie. Prace wykonuje konsorcjum firm Intop Skarbimierzyce i Intop Warszawa. Wiadomo już, że termin oddania obiektu pieszym i kierowcom 10 stycznia 2023 roku jest nierealny.

– W sierpniu wykonawca jeszcze mieścił się w harmonogramie. To się zmieniło, dlatego poważnie obawiamy się o dotrzymanie umówionego terminu – mówi lokalnym mediom Andrzej Kierzek, zastępca prezydenta Koszalina. – Wykonawca kilka razy wnioskował o zmianę daty odbioru obiektu – dodaje.

Firma realizująca prace tłumaczy zmiany terminu trudnościami w zdobyciu materiałów, na co głównie wpływ ma mieć zbrojna agresja Rosji na Ukrainę. – Dotąd nie podpisaliśmy aneksu do umowy, ale oceniając zaawansowanie i tempo prac można już ostatecznie stwierdzić, że styczniowy termin jest niemożliwy do dotrzymania – mówi Kierzek.

To jednak nie jedyny problem Koszalina. Wraz z trudnościami w pozyskaniu materiałów, dochodzi także wszechobecna drożyzna. Ze względu na inflację, ceny betonu i stali wykonawca wniósł już do miasta o zwiększenie wartości kontraktu o ponad 14 mln zł. Dotychczasowa umowa opiewa na 35,9 mln zł. Na razie nie wiadomo, czy miasto zgodzi się uznać roszczenia, gdyż wniosek jest wciąż analizowany przez urzędników. Przypomnijmy, że Koszalin na budowę nowego wiaduktu otrzymał 24 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wiadukt w ciągu alei Monte Cassino w Koszalinie był w bardzo złym stanie technicznym. Przeprawa od 19 marca 2020 roku pozostawała zamknięta. Obiekt jest sercem głównej arterii komunikacyjnej miasta. Za sprawą wykonanej ekspertyzy stanu technicznego obiektu okazało się, że groził katastrofą budowlaną i konieczna jest budowa nowej konstrukcji. Wiadukt służył mieszkańcom przez 50 lat i jest ważną przeprawą w stronę Gdańska lub Szczecina. Krótko po tym jak rozpoczęły się główne prace rozbiórkowe wiaduktu w ciągu al. Monte Cassino w Koszalinie, w październiku 2021 roku, zawalił się.

W ramach inwestycji rozebrane miały zostać dwie nitki wiaduktu i wybudowane nowe o długości 220 metrów z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Konstrukcja nowego obiektu ma być wieloprzęsłowa ciągła i wykonana z betonu i stali zbrojeniowej. Wskazano, że przęsło nurtowe będzie wzmocnione łukiem. Obecnie prace toczą się przy budowie betonowych podpór.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony