Partnerzy serwisu:

Koszalin. Znamy wykonawcę mostów w al. Monte Cassino

Magdalena Romanowska 25.06.2021

Koszalin. Znamy wykonawcę mostów w al. Monte Cassino
fot. UM Koszalin
Przetarg na rozbiórkę obiektów i budowę nowych w ciągu al. Monte Cassino w Koszalinie został rozstrzygnięty. Prace w formule wykona konsorcjum Intop. Wykonawca będzie miał na finalizację zadania 18 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Prace w formule zaprojektuj i wybuduj wykona konsorcjum firm: Intop Skarbimierzyce Skarbimierzyce (lider) i Intop Warszawa (partner). Kosztować będą one miasto 35,9 mln zł.

W przetargu startowały jeszcze razem pięć firm, z czego tylko trzy zmieściły się w budżecie miasta (43,6 mln zł). Propozycja Intop była najtańsza. Oferty były analizowane pod kątem ceny (60 proc.) oraz możliwości przedłużenia gwarancji i rękojmi za wady na cały przedmiot zamówienia (40 proc.).

Po podpisaniu umowy wykonawca będzie miał pół roku, by przygotować dokumentację projektową i rozebrać obecną konstrukcję. Zakończenie prac planowane jest w ciągu 18 miesięcy od dnia podpisania umowy. Drożej prace wyceniła firma Most z Sopotu. Zaproponowała 39,3 mln zł. Kolejne firmy podały ceny poniżej 40 mln zł – NDI (42 mln zł), Strabag (46,5 mln zł) oraz konsorcjum firm Polimex Infrastruktura, Polimex Mostostal, Mosty Gdańsk (49,6 mln zł).

Miasto planuje, że inwestycja potrwa do końca listopada 2022 roku. Koszalin na budowę nowego wiaduktu otrzymał 24 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. W budżecie miasta na 2021 rok zagwarantowano kwotę 13 mln zł. Kolejne kilkanaście milionów złotych ma być uwzględnione w budżecie miasta na 2022 rok.

Wiadukt w ciągu alei Monte Cassino w Koszalinie jest w bardzo złym stanie technicznym. Pozostaje zamknięty od 19 marca 2020 roku. Obiekt jest sercem głównej arterii komunikacyjnej miasta. Za sprawą wykonanej ekspertyzy stanu technicznego obiektu okazało się, że groził katastrofą budowlaną i konieczna jest budowa nowej konstrukcji. Wiadukt służył mieszkańcom przez 50 lat i jest ważną przeprawą w stronę Gdańska lub Szczecina.

Intop będzie musiał opracować kompletną dokumentację projektową oraz uzyskać wszelkie decyzje umożliwiające realizację inwestycji. Wykonawca będzie również pełnić nadzór autorski. Konieczne jest rozebranie konstrukcji dwóch nitek wiaduktu i budowa nowych o długości 220 metrów i nośności klasy I. Zachowany ma być układ po dwie jezdnie w każdą stronę i po dwa pasy ruchu. Prędkość projektowa ma wynieść 50 km/h. Powstanie także obustronny chodnik dla pieszych. Przebudowane zostaną także schody przy wiaduktach.

Konstrukcja nowego obiektu ma być wieloprzęsłowa ciągła i wykonana z betonu i stali zbrojeniowej. Wskazano, że przęsło nurtowe będzie wzmocnione łukiem. W ramach przedmiotu zamówienia wykonawca zaprojektuje i przebuduje skrzyżowanie ul. Tadeusza Kutrzeby z Aleją Monte Cassino.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony