Kraków. Powstanie wiadukt w ciągu ul. Fredry

fot. Google Maps
Urząd Miasta Krakowa ogłosił przetarg na opracowanie projektu koncepcyjnego wiaduktu w ciągu ul. Fredry w Krakowie nad linią kolejową nr 94. Opracowanie będzie obejmowała obszar na granicy dzielnicy Łagiewniki – Borek Fałęcki oraz dzielnicy Podgórze. Celem jest zaproponowanie bezkolizyjnego skrzyżowania z linią kolejową przy równoczesnym utrzymaniu połączenia drogowego pomiędzy ul. Fredry a ul. Tischnera.
Zamawiający oczekuje, że wykonawca przeanalizuje warianty sytuacyjno-wysokościowe bezkolizyjnego przejścia przez tory kolejowe. Obligatoryjnie mają być przeanalizowane trzy warianty: wiadukt (zamawiający uzyskał od PKP PLK S.A. wstępną akceptację dla zastosowania skrajni kolejowej o wysokości 6 m); tunel oraz rozwiązanie umożliwiające etapowanie budowy – zaproponowane rozwiązanie powinno uwzględniać możliwość etapowania budowy. W etapie I należy zapewnić połączenie piesze i rowerowe, w etapie II połączenie drogowe z geometrią dostosowaną do ruchu pojazdów komunikacji miejskiej.
Planowany element infrastruktury drogowej będzie stanowił część podstawowego układu komunikacyjnego. Opracowanie posłuży między innymi bieżącym działaniom zmierzającym do realizacji zamierzenia inwestycyjnego.
Na oferty w przetargu zamawiający będzie czekał do 10 sierpnia 2020 r. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie doświadczenia osób wskazanych do realizacji zamówienia (40 proc.) oraz ceny (60 proc.).
Planowany element infrastruktury drogowej będzie stanowił część podstawowego układu komunikacyjnego. Opracowanie posłuży między innymi bieżącym działaniom zmierzającym do realizacji zamierzenia inwestycyjnego.

Mapa: BIP Kraków
Pierwszą, wstępną koncepcję wiaduktu w ciągu ul. Fredry miasto opracowało w 2019 roku. Do wstępnej koncepcji mieszkańcy mogli zgłaszać swoje uwagi. Według harmonogramu prace koncepcyjne i projektowe mają trwać w latach 2020-2023 i zakończyć się mają uzyskaniem niezbędnych decyzji administracyjnych. Budowa nowego elementu układu drogowego zostałaby zrealizowana w latach 2024-2025. Szacunkowy koszt inwestycji to około 122 mln zł.Na oferty w przetargu zamawiający będzie czekał do 10 sierpnia 2020 r. Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie doświadczenia osób wskazanych do realizacji zamówienia (40 proc.) oraz ceny (60 proc.).
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |