Partner serwisu

Kraków: Problematyczny przejazd kolejowy na Fredry. Co zanim powstanie wiadukt?

Kasper Fiszer 19.10.2021

Kraków: Problematyczny przejazd kolejowy na Fredry. Co zanim powstanie wiadukt?
Linia kolejowa nr 94 w Krakowiefot. Zygmunt Put, Zetpe0702, lic. CC BY-SA 4.0
Samorząd Krakowa zapewnia, że przygotowuje rozwiązania drogowe umożliwiające kierowcom ominięcie przejazdu kolejowego w ul. Fredry. Po otwarciu połączeń Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej do Skawiny mogą się tam bowiem pojawić duże korki. Tymczasem największe inwestycje drogowe zakończą się dopiero za kilka lat.
Województwo małopolskie przygotowuje się do znacznej rozbudowy oferty połączeń kolejowych w kierunku Skawiny. Plan ten budzi jednak opór części mieszkańców Krakowa, którzy obawiają się, że poprawa sytuacji komunikacyjnej regionu odbędzie się kosztem samego miasta. Potencjalnym problemem ma być przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Fredry. Sprawę opisała „Gazeta Krakowska”, która relacjonuje, że podczas spotkań mieszkańców z miastem, województwem i PKP PLK padały zapewnienia o rozwiązaniu potencjalnie trudnej kwestii powstawania korków w związku z długotrwałym zamknięciem zapór przed uruchomieniem kursów.

PLK: Miasto nie złożyło aplikacji do programu przejazdowego. Rozmawiamy dalej

– Sprawa układu drogowego przy linii kolejowej nr 94 jest przedmiotem naszej współpracy z miastem Kraków – mówi Piotr Hamarnik z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomina, że pierwotnie Kraków chciał zbudować bezkolizyjne skrzyżowanie z torami kolejowymi w ciągu nieodległej ul. Kąpielowej, jednocześnie likwidując sporny przejazd w ul. Fredry i sąsiedni w ul. Faustyny (w miejsce tego ostatniego tworząc przejście podziemne). Samorząd miał ubiegać się o środki w ramach tzw. programu przejazdowego PLK. – Ostateczne jednak gmina miasto Kraków nie złożyła aplikacji do programu – stwierdza nasz rozmówca.

W zeszłym roku spółka miała jednak uzgodnić z samorządem koncepcję budowy dwóch skrzyżowań bezkolizyjnych – zarówno w ul. Fredry, jak i w ul. Kąpielowej. Takie rozwiązanie miało zaproponować miasto. – Obecnie uzgadniane są już szczegółowe projekty tych inwestycji – usłyszeliśmy od przedstawiciela PLK. Zanim jednak dojdzie do zakończenia ich realizacji, minie co najmniej kilka lat. – Budowa wiaduktu w ul. Fredry jest obecnie na etapie koncepcji – potwierdził Michał Pyclik z Zespołu Prasowego Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

Miasto: Zanim powstanie wiadukt, będą już alternatywne drogi dojazdu

Dodał on, że miasto planuje także budowę nowego połączenia drogowego Fredry z Przyjaźni Polsko-Węgierskiej równolegle do ul. Turowicza. Ul. Przyjaźni Polsko-Węgierskiej jest zaś obecnie modernizowana w ramach inwestycji dewelopera. Ma ona pozwolić na dojazd do bezkolizyjnego przejazdu w ul. Kamińskiego oraz do ul. Sławka. – Jesteśmy na etapie składania wniosku o ZRID – informują służby prasowe ZDMK.

– Gdyby nie dłuższe niż zakładaliśmy uzgodnienia ze służbami konserwatorskimi, bylibyśmy już na etapie realizacji – stwierdza Michał Pyclik. Dodaje, że wiosną powinna być gotowa Trasa Łagiewnicka, a jeszcze w tym miesiącu – remontowana ul. Faustyny. Obie mają umożliwić ominięcie przejazdu na Fredry. Czas pokaże, czy wystarczy to do uniknięcia zatorów drogowych.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony