Partnerzy serwisu:

Krócej do Lublina. Kolejny fragment S17 gotowy

ep. 06.09.2019

Krócej do Lublina. Kolejny fragment S17 gotowy
fot. GDDKiA
Od dziś podróż między Lublinem a Warszawą będzie krótsza. Do użytku oddany zostaje kolejny odcinek drogi ekspresowej S17 – pomiędzy węzłami Ryki Północ i Skrudki. Ominięcie Ryk zajmie ekspresówką zajmie niecałe 10 minut – to co najmniej o połowę krócej niż dotychczas. Mowa o odcinku realizowanym przez Porr - jego krótki fragment, był już dostępny wcześniej, od dziś będziemy jeździć także pozostałą częścią. 
Na piątkowe przedpołudnie zaplanowano oddanie czwartego w tym roku odcinka drogi ekspresowej S17 pomiędzy Warszawą i Lublinem.

 
źródło: GDDKiA
Przypomnijmy, jeszcze przed wakacjami kierowcy skorzystali z 13-kilometrowego odcinka pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód. Kolejne 30 km zostało oddane na początku lipca – mowa o dwóch odcinkach realizacyjnych: od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc i dalej od Gończyc do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego wraz z 5-kilometrowym fragmentem kolejnego odcinka do węzła Ryki Północ – tu kierowcy zjeżdżali na stary przebieg DK-17. – Teraz, oddając do ruchu brakujące 15 km pomiędzy węzłami Ryki Północ i Skrudki łączymy w całość istniejące odcinki – informuje GDDKiA.

W sumie od dziś kierowcy będą mieli do dyspozycji blisko 140 km dwujezdniowej trasy od początku obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Piask.

Na razie nowo oddany odcinek będzie funkcjonował na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu z ograniczeniem prędkości do 100 km/h. To umożliwi wykonawcy – firmie PORR – realizację kolejnego etapu budowy. Chodzi o wykonanie prac na dotychczasowym przebiegu DK-17 i dokończyć budowę przepustów powiązanych z S17. – Na skrzyżowaniu z DK-48 w Moszczance powstanie rondo, a nawierzchnia starej DK-17 na dojeździe do Ryk zostanie wyremontowana – informuje GDDKiA.

Takie rozwiązanie ma mieć mniej dotkliwe konsekwencje dla kierowców niż w przypadku gdyby prace były prowadzone przed przełożenie ruchu na nową drogę. Ograniczenie prędkości zniknie po zrealizowaniu wszystkich prac. Jak wylicza drogowa dyrekcja droga od początku obwodnicy Garwolina do końca obwodnicy Piask, przy jeździe zgodnej z przepisami, zajmie około 70 minut.

Podobnie jak sąsiednie odcinki, oddawany dziś fragment jest wykonany w technologii betonowej. Nawierzchnia bitumiczna zastosowana została jedynie na obiektach inżynierskich i na drogach lokalnych.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony