Partnerzy serwisu:

Krok bliżej do intermodalnego terminala Bydgoszcz Emilianowo

Aleksander Domański 03.01.2021

Krok bliżej do intermodalnego terminala Bydgoszcz Emilianowo
fot. Wiki-observer, CC BY-SA 3.0
Wpłynął wniosek o zgodę na utworzenie Terminala Intermodalnego Bydgoszczy Emilianowo – poinformował w czwartek Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Inwestycja ma być zapleczem logistycznym dla trójmiejskich portów morskich, gdzie byłyby gromadzone np. duże partie zboża.
Jak wyjaśnił UOKiK, koncentracja ma się dokonać w formie utworzenia przez Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny, Polskie Koleje Państwowe oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wspólnego przedsiębiorcy na bazie zawiązanej przez KOWR spółki celowej Terminal Intermodalny Bydgoszcz Emilianowo.

Spółka została zawiązana przez KOWR. Po otrzymaniu zgody prezesa UOKiK na koncentrację do spółki przystąpi PKP i BPPT. Zakres działalności Spółki będzie obejmował realizację inwestycji polegającej na budowie terminala intermodalnego (transport/logistyka) na nieruchomości położonej w Emilianowie k/Bydgoszczy. Realizacja wyżej wskazanej inwestycji rozpocznie się po przystąpieniu PKP i BPPT do Spółki.

KOWR jest państwową osobą prawną – agencją wykonawczą w rozumieniu ustawy o finansach publicznych, która sprawuje kontrolę nad kilkudziesięcioma przedsiębiorcami z branży rolniczej i hodowlanej. PKP jest powstałą w wyniku komercjalizacji przedsiębiorstwa państwowego Polskie Koleje Państwowe spółką holdingową kontrolującą przedsiębiorców działających w branży kolejowej. BPPT jest kontrolowaną przez Miasto Bydgoszcz spółką oferującą przedsiębiorcom tereny inwestycyjne oraz powierzchnie biurowe i powierzchnie centrum technologicznego znajdujące się na obszarze tego parku przemysłowo-technologicznego w Bydgoszczy.

Terminal w Emilianowie zajmujący w planach powierzchnię 5 hektarów ma pełnić rolę tzw. portu suchego i być zapleczem dla portu zbożowego m.in. w Gdyni. Do takiego terminala docierałyby kontenery np. drogą kołową i byłyby dalej dystrybuowane np. koleją do portu morskiego. Inwestycja ma powstać w ramach Krajowego Programu Odbudowy, na jej realizację potrzebna jest zgoda Komisji Europejskiej. Terminal będzie dawał możliwość przeładunku i zamiany środków transportu towarów, w tym w szczególności towarów rolno-spożywczych. Terminal wraz z zapleczem magazynowym i obsługowym ma na celu: poprawę logistyki, skrócenie czasu oczekiwania na załadunek/ przeładunek oraz zwiększenie zdolności przeładunkowych polskich portów morskich poprzez pełnienie roli zewnętrznej bramy dla portów Trójmiasta, w tym w szczególności Portu Morskiego Gdynia. 
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Intermodal
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony