Partner serwisu

Kto dokończy obwodnicę Łomży po firmie Toto?

Elżbieta Pałys 30.09.2021

Kto dokończy obwodnicę Łomży po firmie Toto?
fot. GDDKiA
Jest siedmiu chętnych do budowy drogi ekspresowej drogi S61 na odcinku stanowiącym obwodnicę Łomży. Chodzi o zadanie, z którego GDDKiA wyrzuciła firmę Toto.
Najtaniej zadanie wyceniło konsorcjum NDI, NDI Sopot oraz B4 – 660,014 mln zł. Budżet przygotowany przez GDDKiA to 971,309 mln zł.

Pozostałe oferty są także sporo niższe od kosztorysu inwestora i prezentują dość wyrównany poziom: PTU Intercor – 713,408 mln zł, Budimex – 723,591 mln zł, Polaqua – 737,713 mln zł, Strabag – 753,670 mln zł, Mota Engil – 784,438 mln zł. Najdroższe jest konsorcjum Porr, Unibep oraz Budrex – 795,196 mln zł.

Budowa drogi S61 od węzła Łomża Zachód i Kolno w październiku 2018 r. została zlecona firmie Toto. W maju tego roku umowa została zerwana. Wykonawca, mimo wydanego ZRID-u, nie przystąpił do robót budowlanych. Tamten kontrakt kosztował 525,681 mln zł.

Odcinek liczy 13 km. Nowy wykonawca będzie musiał dokończyć projektowanie oraz zoptymalizować wykonane wcześniej projekty oraz wybudować drogę S61 wraz z fragmentem drogi krajowej nr 64.

Na zrealizowanie zadania nowy wykonawca będzie miał 30 miesięcy od zawarcia umowy. GDDKiA oczekuje przy tym, że w ciągu 18 miesięcy wykonawca uzyska wszystkie decyzje umożliwiające udostępnienie do ruchu przynajmniej jednej jezdni drogi S61 (w przekroju 1x2) na całej długości trasy głównej.

Z kolei w ciągu 9 miesięcy trzeba uzyskać pozwolenie na użytkowanie węzła Łomża Zachód. Chodzi o to, by umożliwić jak najszybsze połączenie sąsiedniego odcinka budowanej drogi ekspresowej S61 Łomża Południe – Łomża Zachód, który ma być gotowy w marcu 2022 z istniejącą drogą krajową nr 61.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony