Partner serwisu

Łatwiej nad morze. Otwarto obwodnicę Trzebiatowa

ep. 04.10.2022

arrow
arrow
Łatwiej nad morze. Otwarto obwodnicę Trzebiatowa
fot. UM Woj. Zachodniopomorskiego
Łatwiej nad morze. Otwarto obwodnicę Trzebiatowa
Łatwiej nad morze. Otwarto obwodnicę Trzebiatowa
Łatwiej nad morze. Otwarto obwodnicę Trzebiatowa
Łatwiej nad morze. Otwarto obwodnicę Trzebiatowa
W tym mieście zbiegają się trzy drogi wojewódzkie, na których, zwłaszcza w sezonie, koncentruje się ruch turystyczny w stronę Mrzeżyna, Rewala czy Pobierowa. Otwarto właśnie obwodnicę Trzebiatowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 102.
Obwodnica ma 1,7 km długości. Prowadzi od istniejącego ronda na południu miasta do nowo powstałego ronda po jego północnej stronie. Nowa trasa połączyła trzy drogi wojewódzkie przechodzące przez Trzebiatów: popularną DW-102 Międzyzdroje – Kołobrzeg, DW-109 Mrzeżyn – Płoty przy drodze ekspresowej S6 oraz DW-103, która prowadzi do Trzebiatowa z Kamienia Pomorskiego. Wzdłuż drogi wybudowano ciąg pieszo-rowerowy.

Inwestycję na zlecenie Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich zrealizował Strabag.

To trzecia część obwodnicy, która została dowiązana do fragmentów wykonanych w 2012 roku. Wykonawcę dla tego odcinka wybrano jeszcze w 2015 roku, ale realizacja napotkała problemy – przebieg drogi w pobliżu parku zwanego Królewskim Gajem został oprotestowany. Droga według pierwotnej koncepcji przygotowanej przez miasto miała odcinać park od miasta. Ostatecznie droga została przesunięta poza sporny teren, poza niewielkim fragmentem na jego skraju – tu z kolei dalsze przesuniecie nie było możliwe, gdyż nie zgodziło się na to wojsko, do którego należała działka w sąsiedztwie.

– Trochę to trwało, negocjacje nie były proste, ale wreszcie możemy się pochwalić, że dotarliśmy do końca drogi. Dzięki temu działaniu udrożnimy ruch nadmorski – mówi cytowany w komunikacie marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Inwestycja okazał asie także wyzwaniem na etapie realizacji – droga przechodzi przez teren podmokły, przez co wymagał kosztownej stabilizacji gruntów i rozwiązań zabezpieczających korpus drogi przed rozmywaniem. Wykorzystano technologię tzw. pali przemieszczeniowych.

Zakończony odcinek obwodnicy kosztował blisko 26,2 mln zł, z czego roboty budowlane 23,3 mln zł. Dwa poprzednie to koszt 31 mln zł. W każdym przypadku do inwestycji dołożyła Unia Europejska.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony