Partnerzy serwisu:

Łódź Fabryczna: Pierwsze tory przy peronach

Roman Czubiński 15.07.2015

Łódź Fabryczna: Pierwsze tory przy peronach
Łódź Fabrycznafot. Nowa Łódź Fabryczna
W hali peronowej dworca Łódź Fabryczna rozpoczęło się układanie torów. To kolejny, po ukończeniu betonowania stropu oraz wybudowaniu szklanego zadaszenia i repliki fasady starego dworca, symboliczny moment całej inwestycji.
– Pierwsze 30-metrowe szyny już czekają na zabetonowanie między peronem trzecim a czwartym – głosi komunikat konsorcjum Torpol-Astaldi-PBDiM-Intercor. Łączna długość torów w hali peronowej wyniesie około 3,5 km.

Pierwotnie zapowiadano rozpoczęcie ich montażu... we wrześniu ubiegłego roku. W styczniu br., jednym z powodów tego poślizgu, który przełożył się na opóźnienie całej inwestycji dworcowej, były problemy natury logistycznej: sieć drogowa okolic dworca nie pozwalała na dowiezienie na plac budowy odpowiednio długich szyn, niezbędnych do ułożenia toru bezstykowego. Wykorzystanie terenu po dawnej naziemnej linii kolejowej nie wchodziło w rachubę z powodu dwóch położonych po drodze miejsc, w których ciągłość trasy musiała być przerwana: skrzyżowania z ul. Niciarnianą, na którym trzeba było wybudować wiadukt nad zagłębioną jezdnią, oraz przejścia tunelu między fundamentami wiaduktu ul. Kopcińskiego. Problem doczekał się rozwiązania, gdy w ubiegłym miesiącu Urzędowi Miasta udało sie w końcu wywłaszczyć teren firmy Enkev i przekazać go wykonawcy. Droga technologiczna poprowadzona przez nieruchomość przy Targowej 2 może służyć m.in. do transportu szyn.

Z 12,5 km torów przewidzianych do ułożenia na całym odcinku Łódź Widzew – Łódź Fabryczna ułożono na razie odcinek podwójnego toru od Widzewa do przejazdu kolejowego ul. Widzewskiej. Tuż za przeznaczonym docelowo do likwidacji skrzyżowaniem tor urywa się: budowa wiaduktu kolejowego nad zagłębioną ul. Niciarnianą rozpoczęła się dopiero w maju. Właśnie między Widzewską a Niciarnianą linia będzie rozgałęziała się na dwie dwutorowe nitki, by w tej postaci dotrzeć do podziemnej stacji. Tory wybudowano już także w tunelu między ul. Konstytucyjną a wiaduktem Kopcińskiego. Na dalszym odcinku aż do wschodniej głowicy stacji, z powodu wspomnianych wcześniej trudności, szyn na razie nie ułożono.

Dworzec Łódź Fabryczna ma zostać oddany do użytku – według najnowszych zapowiedzi – w sierpniu 2016 r. Podpisanie aneksu do umowy z wykonawcą w sprawie zmiany terminu jest spodziewane do końca wakacji.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony