Łódź: Hub logistyczny na Olechowie zwiększy przepustowość

Zdjęcie ilustracyjnefot. Spedcont
Terminal kontenerowy na łódzkim Olechowie ma zostać w najbliższym czasie rozbudowany. Jego właściciel kupił już grunt pod budowę nowej hali oraz placów magazynowych. Inwestycja ma zakończyć się w ostatnich miesiącach 2023 r.
Operatorem terminala kontenerowego przy stacji rozrządowej Łódź Olechów jest firma Spedcont, członek Grupy Pekaes. Od początku prawie dziesięcioletniej już historii przewozów kolejowych Chengdu – Łódź obiekt był dla pociągów z Chin stacją końcową. Od ubiegłego roku firma uruchamia na Nowym Jedwabnym Szlaku własne pociągi operatorskie. Przewidując dalszy wzrost ruchu – również w innych kierunkach – Spedcont postanowił kupić od Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej teren pod rozbudowę infrastruktury.
Wartość inwestycji jest szacowana na ok. 80 mln zł. Zupełnie nową częścią będzie magazyn do konsolidacji i dekonsolidacji ładunków. Część terminalowa ma zostać rozbudowana, podobnie jak place składowania kontenerów. Istniejące obiekty mają zostać wyposażone w nowoczesne maszyny. Przewidziano także ich wymianę w dotychczas istniejącej części kompleksu. Nowa inwestycja będzie stanowiła dalszy ciąg modernizacji terminalu, prowadzonej systematycznie od kilku lat.
Inwestowanie w infrastrukturę do obsługi połączeń kolejowych, które muszą kursować przez Rosję i Białoruś lub przez Ukrainę, może - w dobie wojny w Ukrainie i objęcia dwóch pozostałych krajów sankcjami - budzić wątpliwości. Spedcont już dziś uruchamia jednak połączenia z Łodzi również do Niemiec i Włoch, a także do polskich portów bałtyckich. Jak ujawnia spółka w komunikacie prasowym ŁSSE, w planach są ponadto kursy do kolejnych krajów, takich jak Francja czy Rumunia.
Nie będzie to jedyna w najbliższych latach nowa inwestycja terminalowa w Łodzi. Przed dwoma laty informowaliśmy o planie spółki Hatrans, która wraz z partnerem międzynarodowym – Contargo – buduje nowy, kompaktowy terminal na Teofilowie Przemysłowym. Również ten obiekt ma obsługiwać pociągi do i z Azji oraz Europy Zachodniej, specjalizując się w eksporcie polskiej żywności. Jego zdolność przeładunkowa będzie przekraczać 100 tysięcy TEU rocznie. Inwestycja ma zostać oddana do użytku pod koniec bieżącego roku.
Wartość inwestycji jest szacowana na ok. 80 mln zł. Zupełnie nową częścią będzie magazyn do konsolidacji i dekonsolidacji ładunków. Część terminalowa ma zostać rozbudowana, podobnie jak place składowania kontenerów. Istniejące obiekty mają zostać wyposażone w nowoczesne maszyny. Przewidziano także ich wymianę w dotychczas istniejącej części kompleksu. Nowa inwestycja będzie stanowiła dalszy ciąg modernizacji terminalu, prowadzonej systematycznie od kilku lat.
Inwestowanie w infrastrukturę do obsługi połączeń kolejowych, które muszą kursować przez Rosję i Białoruś lub przez Ukrainę, może - w dobie wojny w Ukrainie i objęcia dwóch pozostałych krajów sankcjami - budzić wątpliwości. Spedcont już dziś uruchamia jednak połączenia z Łodzi również do Niemiec i Włoch, a także do polskich portów bałtyckich. Jak ujawnia spółka w komunikacie prasowym ŁSSE, w planach są ponadto kursy do kolejnych krajów, takich jak Francja czy Rumunia.
Nie będzie to jedyna w najbliższych latach nowa inwestycja terminalowa w Łodzi. Przed dwoma laty informowaliśmy o planie spółki Hatrans, która wraz z partnerem międzynarodowym – Contargo – buduje nowy, kompaktowy terminal na Teofilowie Przemysłowym. Również ten obiekt ma obsługiwać pociągi do i z Azji oraz Europy Zachodniej, specjalizując się w eksporcie polskiej żywności. Jego zdolność przeładunkowa będzie przekraczać 100 tysięcy TEU rocznie. Inwestycja ma zostać oddana do użytku pod koniec bieżącego roku.
Komentarze:
Intermodal

Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |