Partnerzy serwisu:

Łódź: Kolejny odcinek al. Kościuszki do przebudowy

Roman Czubiński 21.04.2017

Łódź: Kolejny odcinek al. Kościuszki do przebudowy
fot. Roman Czubiński
Rozpoczęła się procedura wyboru wykonawcy przebudowy końcowego fragmentu al. Kościuszki – między Żwirki a Radwańską. Zarząd Inwestycji Miejskich chce, by prace rozpoczęły się w lipcu, a zakończyły do końca listopada. Tymczasem prace budowlane na sąsiednim, zupełnie nowym odcinku wciąż są dalekie od finału.
– Zgodnie z zapowiedziami rozpoczniemy w tym roku przebudowę kolejnego odcinka al. Kościuszki. Ogłosiliśmy przetarg, który powinien zostać rozstrzygnięty w ciągu trzech miesięcy, tak by prace rozpoczęły się latem – informuje wicedyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Katarzyna Mikołajec. Termin składania ofert upływa 26 maja. 60% punktów można uzyskać za cenę usługi, 40% - za długość okresu gwarancji.

Jezdnie zostają, pasów rowerowych nie będzie

Po zakończeniu inwestycji kierowcy nadal będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Szerokość pasa drogowego zostanie jednak zmniejszona dzięki zwężeniu pasa zieleni rozdzielającego jezdnie. Wygospodarowana w ten sposób dodatkowa przestrzeń po wschodniej stronie zostanie przeznaczona na tereny inwestycyjne pod zabudowę biurową. Przedstawiciele ZIM zapewniają jednak, że nie zmniejszy się liczba miejsc parkingowych.

Przebudowa będzie miała charakter kompleksowy. Oprócz zmiany przekroju drogi zadanie obejmie także przebudowę skrzyżowań ze Żwirki oraz Radwańską – na tym drugim zostanie wykonana nieistniejąca dziś sygnalizacja świetlna. Zaplanowano też liczne nasadzenia – łącznie 59 grabów i platanów.

W oczy rzuca się jednak praktyczny brak infrastruktury rowerowej. Na jezdni zostaną wymalowane jedynie tzw. sierżanty, wskazujące rowerzystom tor jazdy (znaki P-27 „Kierunek ruchu roweru”). Łódzkie środowisko rowerowe twierdzi, że z powodu szerokości jezdni nie da się nawet w przyszłości wymalować tu wydzielonych pasów ruchu dla rowerzystów. – Tymczasem ówczesny ZDiT, podejmując decyzję o przebudowie, wiedział już, że wyznaczenie pasów przegłosowano w jednej z poprzednich edycji budżetu obywatelskiego – przypomina prezes Fundacji „Normalne Miasto – Fenomen” Hubert Barański. Wicedyrektor ZIM tłumaczy, że brak ruchu autobusów poza liniami nocnymi stwarza możliwość wyznaczenia takich pasów w przyszłości, po zwężeniu pasów ruchu dla samochodów do 2,75 m. – Stała organizacja ruchu to kwestia otwarta – twierdzi Mikołajec.

Przedłużenie do Wólczańskiej: coraz mniej czasu

Tymczasem na rozpoczętej w ubiegłym roku budowie sąsiedniego odcinka Radwańska – Wólczańska wznowienie prac było aż dotąd blokowane przez badania archeologiczne. – Odkryto tam aż 6 obiektów, które wymagały zbadania. Dziś jednak ich dokumentowanie jest już zakończone – wyjaśnia Mikołajec. Według pierwotnych planów odcinek miał być gotowy jeszcze przed końcem 2016 r. – Cała inwestycja musi zakończyć się od połowy czerwca – na późniejszy okres nie mamy zabezpieczonego finansowania. Nie przewidujemy odtworzenia zadania – dodaje wicedyrektor ZIM.

Na razie część prac, związanych z infrastrukturą podziemną, jest już zakończona. Zostało utworzenie konstrukcji i ułożenie nawierzchni. Pracownicy ZIM są w kontakcie z wykonawcą, który ma świadomość powagi sytuacji i deklaruje gotowość pracy nawet 24 godziny na dobę.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony