Partnerzy serwisu:

Łódź: Nowe skrzyżowanie w centrum

Roman Czubiński 12.10.2016

Łódź: Nowe skrzyżowanie w centrum
Miejsce, w którym w poniedziałek zacznie się budowafot. Roman Czubiński
W najbliższy poniedziałek rozpocznie się budowa włączenia przedłużenia al. Kościuszki w ul. Wólczańską. To jeden z głównych etapów budowy nowego odcinka alei, mającego odciążyć skrzyżowanie Wólczańska – Radwańska i zagęścić rzadką w tym rejonie Łodzi siatkę ulic. Wprowadzone na czas budowy zmiany w organizacji ruchu będą jednak poważniejsze, niż zakładano.
Rozpoczęte we wrześniu prace miały do tej pory charakter przygotowawczy. Na całym kilkusetmetrowym odcinku Radwańska – Wólczańska przygotowano teren pod budowę dwujezdniowej ulicy, karczując roślinność i wykonując niezbędne prace ziemne. Ostatnią przeszkodą są prowadzone przez Łódzką Spółkę Infrastrukturalną roboty wodociągowe przy sąsiedniej ul. Stefanowskiego, które jednak mają zostać zakończone przed poniedziałkiem.

Wbrew początkowym zapowiedziom (jeszcze tuż po przekazaniu wykonawcy placu budowy dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich zapewniał, że utrudnienia w ruchu będą miały tylko punktowy charakter) okazało się, że wykonawca będzie musiał zająć jezdnię w poważniejszym zakresie. Z ruchu zostanie wyłączony cały wschodni pas ul. Wólczańskiej między Skorupki a Radwańską. Przejazd Wólczańską będzie więc w najbliższych tygodniach możliwy tylko na południe. Zalecany objazd prowadzi ul. Skorupki i Stefanowskiego albo al. Politechniki (ten drugi wariant obowiązuje także dla linii autobusowych 57, N5 i N6).

Wykonawcą kontraktu jest Strabag. Umowa przewiduje wynagrodzenie w wysokości 4 803 893,96 zł. Choć harmonogram jest bardzo napięty, zamawiający przewiduje, że przy sprzyjającej pogodzie uda się zakończyć budowę ulicy przed nadejściem zimy.

W kolejnych latach al. Kościuszki ma zostać doprowadzona aż do al. Politechniki, częściowo w śladzie istniejącej ul. Potza. Na razie w Wieloletniej Prognozie Finansowej nie ma jednak zagwarantowanych środków na ten cel. Plan wydłużenia alei na południowym odcinku obejmuje również przebudowę odcinka między Radwańską a Żwirki, połączoną z przesunięciem jezdni, likwidacją rozdzielającego je pasa zieleni i uwolnieniem terenu inwestycyjnego w miejscu obecnego parkingu.
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony