Partnerzy serwisu:

Łódzkie: Duża poprawa możliwości przekraczania rzek

Kasper Fiszer 16.08.2019

Łódzkie: Duża poprawa możliwości przekraczania rzek
fot. ZDW Łódź
Najważniejszą inwestycją mostową na sieci dróg ZDW Łódź w ostatnim czasie była budowa nowej przeprawy na Warcie w mieście o tej samej nazwie. W ocenie regionalnego zarządcy sytuacja dotycząca możliwości przekraczania rzek uległa istotnej poprawie. Obecnie Zarząd nie utrzymuje żadnych przepraw promowych, nie ma też miejsc, w których droga wojewódzka byłaby przecięta rzeką, której nie da się w żaden sposób przekroczyć.
Na naszych łamach regularnie opisujemy sytuację dotyczącą braku mostów na sieci dróg wojewódzkich w poszczególnych regionach. Dotychczas diagnozowaliśmy skalę tego problemu w województwach pomorskim, kujawsko-pomorskim, mazowieckim, lubelskim, świętokrzyskim, małopolskim, podkarpackim i dolnośląskim. Dziś rozmawiamy z zarządcą dróg z kolejnego regionu – województwa łódzkiego.

ZDW nie utrzymuje promów, nie ma też nieciągłych dróg

Tu sytuacja wydaje się znacząco lepsza niż w opisywanych przez nas wcześniej regionach. Nie ma bowiem ani jednego przypadku, w którym droga wojewódzka przecięta jest rzeką w miejscu, gdzie nie ma przeprawy, więc mimo zachowania ciągłości numeracji w praktyce nie da się przejechać całego naturalnego ciągu. Jak poinformował nas Marcin Nowicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi, instytucja ta nie utrzymuje też żadnych przepraw promowych.

Nasz rozmówca podkreśla także, że nastąpiła duża poprawa sytuacji w zakresie sieci mostów. – W ostatnich latach oddana została duża liczba obiektów mostowych – podkreśla Marcin Nowicki. Jako przykład udanej inwestycji podaje on most na Warcie w miejscowości Warta.

Oficjalna nazwa: Most 100-lecia Województwa Łódzkiego

Most ten został otwarty dla ruchu 15 października zeszłego roku. Znajduje się on w ciągu drogi wojewódzkiej nr 710 Łódź – Warta – Błaszki. To ważny ciąg, bo tworzy on dogodne połączenie stolicy regionu z zachodnią częścią województwa, stanowiąc przy tym alternatywę dla byłych DK-12/14 i dla drogi ekspresowej S8. Koszt budowy mostu wyniósł ponad 32 mln zł. Przeprawa nosi obecnie nazwę Most 100-lecia Województwa Łódzkiego.

Należy jednak podkreślić, że budowa przeprawy nie stanowiła wprost rozwoju siatki mostów. W przeszłości w Warcie stał bowiem inny obiekt, który został zastąpiony nową konstrukcją. Dzięki inwestycji Wartę mogą jednak przekraczać pojazdy o znacząco większej masie. Nowy most nie jest też narażony na podtopienia.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony