Partnerzy serwisu:

Łódzkie modernizuje kolejny odcinek DW-713 Łódź – Tomaszów Maz.

Kasper Fiszer 27.06.2019

Łódzkie modernizuje kolejny odcinek DW-713 Łódź – Tomaszów Maz.
fot. ZDW Łódź
Rozpoczyna się największa zaplanowana na ten rok inwestycja drogowa województwa łódzkiego – przebudowa kolejnego odcinka DW-713. Po jej zakończeniu zmodernizowany będzie cały ciąg Łódź – Tomaszów Mazowiecki. Roboty zaczęły się już na terenie powiatu łódzkiego wschodniego i wymusiły wprowadzenie utrudnień dla kierowców.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi zapowiedział rozpoczęcie kolejnego etapu modernizacji drogi wojewódzkiej nr 713. Trasa ta łączy DK-14 w Łodzi z DK-12 w Januszewicach koło Opoczna. Jak podkreśla w komunikacie prasowym zarządca infrastruktury, droga zapewnia komunikację pomiędzy Łodzią a dwoma miastami powiatowymi – Tomaszowem Mazowieckim i Opocznem – a także z węzłami drogowymi (z A1, S8 i DK-12). – Obserwowane jest duże natężenie ruchem. Średni drogowy ruch pojazdów na odcinku z Ujazdu do Tomaszowa Mazowieckiego wynosi ponad 11 tys. samochodów – mówi Marcin Nowicki, rzecznik prasowy ZDW.

Eksperymentalny odcinek z nawierzchnią betonową

Roboty mają objąć fragment Kurowice – Ujazd. Ich zakończenie oznaczać będzie domknięcie procesu modernizacji trasy z Łodzi do Tomaszowa. – Najważniejsze zaplanowane zmiany to poszerzenie jezdni do siedmiu metrów. Zwiększy to bezpieczeństwo i komfort jazdy. Przebudowanych zostanie 19 skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi – zapowiada nasz rozmówca. Dodaje, że przy jezdni dla samochodów powstaną chodniki z dopuszczonym ruchem rowerowym o łącznej długości 13,9 km, a także droga serwisowa Rokiciny – Popielawy (4,6 km), która ma pełnić rolę drogi rowerowej. Drogi serwisowe mają także ułatwić dojazd rolników do pól.

ZDW zdecydował się również na budowę 16 zatok autobusowych, które – podobnie jak przejścia dla pieszych – mają zostać oświetlone. Ważnym elementem projektu ma być korekta łuków, która w Kurowicach wymusi przesunięcie koryta rzeki Miazgi. Nowością na skalę województwa ma być zastosowanie na 4,9-kilometrowym odcinku pomiędzy Rokicinami a Bukowem nawierzchni betonowej. – Jeśli system się sprawdzi, nie jest wykluczone, że będzie stosowany również na innych odcinkach dróg wojewódzkich – zapowiada Marcin Nowicki.

Koniec prac za półtora roku

Prace rozpoczęły się już na terenie powiatu łódzkiego wschodniego. Pomiędzy Karpinem a Wolą Łaznowską wprowadzono ruch wahadłowy, a samochody ciężarowe kierowane są objazdem. Wkrótce rozpoczną się także roboty na terenie powiatu tomaszowskiego (trwa uzyskiwanie pozwolenia ZRID). Łączna długość modernizowanego fragmentu drogi to 18,5 km. Roboty kosztować będą łącznie z projektem 77,7 mln zł (gros tej kwoty pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego), a wykona je Erbedim. Kontrakt przewiduje zakończenie prac do 30 października 2020 r.

Kolejowym komponentem przedsięwzięcia jest planowana przebudowa istniejącego przejazdu kolejowo-drogowego w Rokicinach-Kolonii. DW-713 przecina tam linię kolejową nr 1 Warszawa Zachodnia – Katowice, tzw. Wiedenkę. Z przejazdem sąsiaduje stacja Rokiciny.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony