Partner serwisu

Łódzkie: Rok do zakończenia prac na DW-473 w rejonie Łasku

Kasper Fiszer 21.07.2022

Łódzkie: Rok do zakończenia prac na DW-473 w rejonie Łasku
fot. Kolanin, lic. CC BY-SA 4.0
Do końca września przyszłego roku ma potrwać modernizacja odcinka drogi wojewódzkiej nr 473 w okolicach Łasku. Inwestycja ma pomóc m.in. w dojeździe do planowanego terminala kontenerowego w Zduńskiej Woli-Karsznicach. Jego powstanie zapowiedziało niedawno PKP Cargo.
Droga wojewódzka nr 473 łączy województwo łódzkie z wielkopolskim, spinając ze sobą Piotrków Trybunalski i Koło. W dużej części – pomiędzy Piotrkowem a Łaskiem – biegnie ona w starym śladzie krajowej „dwunastki”, która na tym odcinku ma obecnie wspólny przebieg z ekspresową S8. Mimo to ciąg, którym aktualnie zarządza w tej części łódzki ZDW, wciąż ma istotną rolę w układzie komunikacyjnym regionu.

Droga przebudowywana dzięki rządowej dotacji

Aktualnie trwa jego przebudowa na odcinku Przatów – Łask. – To ważna inwestycja dla układu drogowego w rejonie Zduńskiej Woli – mówi Marcin Nowicki, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi. Ma to duże znaczenie, bo w tym mieście planowana jest budowa nowego terminala kontenerowego przy towarowej stacji kolejowej. Najprawdopodobniej zwiększy się więc ruch samochodów ciężarowych na drogach dowożących do mającego powstać węzła intermodalnego.

– Całość robót, których koszt to 62 mln zł, ma zakończyć się do września 2023 r. – zapowiada nasz rozmówca. Dodaje, że prace zostały dofinansowane z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Aktualnie duża część robót drogowych w regionie łódzkim toczy się dzięki wykorzystaniu funduszy centralnych. Kolejne zaplanowane są w ramach programu Polski Ład.

Prace trwają także na kolei


Toczą się też prace na sieci kolejowej. Trwa modernizacja linii nr 131 – podstawowego korytarza biegnącego przez Karsznice – na odcinku łączącym województwa łódzkie i śląskie. W dalszej perspektywie PKP PLK zamierzają zmodernizować także fragment wybiegający ze Zduńskiej Woli na północ, w kierunku Dąbia nad Nerem.

Nowy terminal ma być zatem w założeniach opleciony siatką dobrej jakości dróg i torów. Będzie to w założeniach jeden z najistotniejszych obiektów tego typu na terenie centralnej Polski. Właścicielem tzw. suchego portu będzie PKP Cargo.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony