Łódzkie: ZDW otworzył nowe rondo na DW-480

fot. Tomasz Grala, Piotr Wajman
Wojewódzki zarządca dróg otworzył nowe rondo w miejscowości Burzenin w powiecie sieradzkim. Zdaniem władz regionu znacznie podniesie to bezpieczeństwo na skrzyżowaniu drogi wojewódzkiej z drogami powiatową i gminną. Zadanie zostało dofinansowane z budżetu centralnego.
W ostatnich dniach stycznia otwarte zostało nowe rondo w ciągu drogi wojewódzkiej nr 480 w miejscowości Burzenin. Trasa łączy Sieradz z drogą krajową nr 74 w Szczercowie i ma znaczenie dla systemu transportowego w południowo-zachodniej części regionu. Ma ok. 44 km długości, a zakończona właśnie inwestycja objęła niewielki procent ciągu.
Priorytetem miało być bezpieczeństwo
– Jeszcze niedawno na skrzyżowaniu DW-480 z drogami powiatową i gminną kierowcy musieli bardzo uważać z uwagi na kiepską widoczność i niebezpieczne koleiny – ocenia Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. W opinii samorządu rondo znacznie podniosło poziom bezpieczeństwa ruchu. Region podkreślił, że przeprowadzenie prac było możliwe dzięki pięciomilionowej dotacji z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Władze Łódzkiego zwracały też uwagę na problemy eksploatacyjne, które występowały przed przebudową, w tym przede wszystkim zaleganie błota na jezdni po każdych większych opadach.
– Nasza inwestycja miała charakter kompleksowy – stwierdził podczas oficjalnego otwarcia ronda Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Poza samą zmianą układu drogowego powstała bowiem też kanalizacja deszczowa. Podobnie jak w przypadku innych inwestycji prowadzonych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, i tym razem przygotowana została nowa infrastruktura dla niechronionych uczestników ruchu: chodniki czy przejścia dla pieszych.
Wreszcie jest oświetlenie
Ważną zmianą jest budowa oświetlenia. Powstały też nowe drogi dojazdowe. Łączny koszt wszystkich prac to ok. 7 mln zł. – Władze województwa wyłożyły 1 mln 600 tys. zł, a gmina – 200 tys. zł – wyliczył samorząd regionalny. Duże środki z RFIL były zaś przyznane dzięki oszczędnościom poczynionym przy dwóch innych inwestycjach z dotacją centralną. Mowa tu o zakończonej modernizacji DW-713 i trwającej wciąż przebudowie DW0473.
– Współpraca się opłaca – skwitował krótko Rafał Weber, wiceminister infrastruktury, mówiąc o przedsięwzięciach realizowanych przez samorząd przy wsparciu ze środków rządowych. Ocenił jednocześnie, że ronda to najlepsza forma organizacji ruchu w miejscowościach podobnych do Burzenina, bo pomagają w redukcji prędkości.
Priorytetem miało być bezpieczeństwo
– Jeszcze niedawno na skrzyżowaniu DW-480 z drogami powiatową i gminną kierowcy musieli bardzo uważać z uwagi na kiepską widoczność i niebezpieczne koleiny – ocenia Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. W opinii samorządu rondo znacznie podniosło poziom bezpieczeństwa ruchu. Region podkreślił, że przeprowadzenie prac było możliwe dzięki pięciomilionowej dotacji z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Władze Łódzkiego zwracały też uwagę na problemy eksploatacyjne, które występowały przed przebudową, w tym przede wszystkim zaleganie błota na jezdni po każdych większych opadach.
– Nasza inwestycja miała charakter kompleksowy – stwierdził podczas oficjalnego otwarcia ronda Grzegorz Schreiber, marszałek województwa łódzkiego. Poza samą zmianą układu drogowego powstała bowiem też kanalizacja deszczowa. Podobnie jak w przypadku innych inwestycji prowadzonych przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Łodzi, i tym razem przygotowana została nowa infrastruktura dla niechronionych uczestników ruchu: chodniki czy przejścia dla pieszych.
Wreszcie jest oświetlenie
Ważną zmianą jest budowa oświetlenia. Powstały też nowe drogi dojazdowe. Łączny koszt wszystkich prac to ok. 7 mln zł. – Władze województwa wyłożyły 1 mln 600 tys. zł, a gmina – 200 tys. zł – wyliczył samorząd regionalny. Duże środki z RFIL były zaś przyznane dzięki oszczędnościom poczynionym przy dwóch innych inwestycjach z dotacją centralną. Mowa tu o zakończonej modernizacji DW-713 i trwającej wciąż przebudowie DW0473.
– Współpraca się opłaca – skwitował krótko Rafał Weber, wiceminister infrastruktury, mówiąc o przedsięwzięciach realizowanych przez samorząd przy wsparciu ze środków rządowych. Ocenił jednocześnie, że ronda to najlepsza forma organizacji ruchu w miejscowościach podobnych do Burzenina, bo pomagają w redukcji prędkości.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |