Partnerzy serwisu:

Lotos Asfalt dostarczy hybrydowe paliwo do napędzania promów

inf. pras. 14.12.2020

Lotos Asfalt dostarczy hybrydowe paliwo do napędzania promów
fot. mat. pras./Lotos Asfalt
Przez kolejny rok spółka Lotos Asfalt będzie dostarczała tzw. hybrydowe paliwo na potrzeby Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. Odnowiony właśnie kontrakt dotyczy paliwa żeglugowego – RMD80, które będzie napędzać wszystkie promy armatora. Wartość umowy to około 66 mln złotych.
– Kontynuując współpracę z Polską Żeglugą Bałtycką pokazujemy jak ważne jest dla nas budowanie trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi. Podejmując współpracę z tej rangi firmą gwarantujemy dostępność paliwa i usługę bunkrowania każdego dnia. Równolegle prowadzimy rozmowy z nowymi klientami oraz na bieżąco dostosowujemy naszą ofertę do ich potrzeb. Wszystko to, aby konsekwentnie rozszerzać naszą obecność na rynku morskich paliw żeglugowych – mówi Cezary Godziuk, prezes zarządu spółki Lotos Asfalt.

Paliwo dostarczane przez gdańską spółkę będzie zasilać pięć promów pływających pod logo Polferries. Lotos dostarczy paliwo z grupy ULSFO (Ultra Low Sulfur Fuel Oil), które nazywane jest również paliwem alternatywnym lub hybrydowym. Co istotne, zawartość siarki w produkcie nie przekracza 0,1%, a paliwo RMD80 spełnia wymagania Konwencji MARPOL ograniczającej emisję tlenków siarki do atmosfery.

Pomimo spadku zainteresowania ruchem pasażerskim, Polska Żegluga Bałtycka zapewnia, że rynek cargo nadal przynosi zyski. – Nasze promy są na tyle wydajne, że rynek cargo jest na takim samym poziomie, jak w ubiegłym roku, a przewozy we wrześniu na linii ze Świnoujścia wzrosły nawet o 6%, co potwierdza dalszy rozwój żeglugi. Dlatego też podjęliśmy po raz kolejny współpracę ze spółką Lotos Asfalt, która oferuje wysokiej klasy paliwo – mówi Piotr Redmerski, prezes Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

Lotos Asfalt jest obecnie jedynym polskim producentem i dostawcą paliwa RMD80, które jest alternatywnym paliwem wobec morskiego oleju napędowego MGO. RMD80 to produkt przeznaczony dla statków morskich wyposażonych w system grzania paliwa.

Wszystkie pięć promów Polferries pływających na paliwie wyprodukowanym przez gdańską rafinerię, realizuje regularne połączenia między Polską a Szwecją oraz Danią. Promy Nova Star i Wawel operują na linii Gdańsk - Nynäshamn (Szwecja), Mazovia, Baltivia i Cracovia płyną ze Świnoujścia do Ystad (Szwecja), a poprzez przeprawę przez most Oresund – łączą Świnoujście z Kopenhagą.
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony