Lublin. Trzy oferty na zaprojektowanie mostu przy Żeglarskiej, jedna w budżecie

fot. Google Maps
Trzech chętnych złożyło oferty w przetargu na zaprojektowanie przebudowy mosty na Bystrzycy w ciągu ul. Żeglarskiej w Lublinie. Tylko jedna oferta mieści się w budżecie miasta. Stan obiektu jest bardzo zły − miasto musiało wprowadzić na nim ograniczenia masy pojazdów i ograniczenia prędkości.
Cenę, która nie wykracza poza budżet zamawiającego zaproponowała lubelska spółka Vbcadprojekt. Firma ta zadeklarowała chęć zaprojektowania mostu za kwotę ponad 248 tys. zł. Zamawiający zamierza przeznaczyć na realizację zamówienia 310 tys. zł brutto. Pozostałe dwie oferty, czyli ta firmy ProtechniCon Konstrukcje Inżynierskie w wysokości 430,5 tys. zł i ta firmy PBW Inżynieria w wysokości 365,9 tys. zł. wykraczają poza budżet ratusza.
Co trzeba wykonać
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej na przebudowę mostu na rzece Bystrzycy wraz z przebudową/rozbudową ul. Żeglarskiej w Lublinie na odcinku od węzła przesiadkowego przy ul. Żeglarskiej do skrzyżowania z ul. Nałkowskich oraz sprawowanie nadzorów autorskich.
Zamówienie ma zostać wykonane w terminie do 4 latach od zawarcia umowy, w tym: opracowanie koncepcji rozwiązania budowy układu drogowego oraz koncepcji przebudowy mostu – w terminie 21 dni od daty zawarcia umowy. Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej ma zakończyć się w terminach: w zakresie projektów: zagospodarowania terenu i architektoniczno-budowlanych wraz ze wszystkimi materiałami niezbędnymi do wystąpienia z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej lub pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych – do dnia 31 sierpnia 2021 r. Opracowanie i przekazanie Zamawiającemu pozostałego zakresu przedmiotu umowy dot. dokumentacji ma zostać wykonane do 2 listopada 2021 r.
Most musi być odnowiony
Wiek i stan mostu wskazują na potrzebę remontu. Obiekt ma około 37 m długości, powstał w latach 1982-1984 i od momentu wybudowania nie był odnawiany. Po prawie 40-stu latach użytkowania trzeba było wprowadzić na nim istotne ograniczenia w ruchu. Nie mogą po nim przejeżdżać pojazdy o większej masie niż 10 ton. Ograniczenie to nie dotyczy jedynie komunikacji miejskiej. Maksymalna prędkość, z którą wszystkie pojazdy mogą poruszać się po przeprawie to 30 km/h.
Renowacja mostu jest konieczna również dlatego że miasto planuje poprowadzić po nim dojazd do węzła przesiadkowego, który powstaje przy ul. Żeglarskiej w Lublinie. Do końca czerwca 2021 r. ma tam powstać pętla autobusowa z miejscem dla 14 pojazdów i parking park&ride dla 31 samochodów.
Obecnie prace prowadzone są na ul. Żeglarskiej, Zbożowej oraz Franczaka Lalka. W pierwszej lokalizacji powstanie parking park&ride dla ponad 30 samochodów, w dwóch pozostałych miejsca postojowe w systemie kiss&ride. Parkingi typu park&ride przeznaczone są dla osób, które dojeżdżają z przedmieść, sąsiednich gmin i korzystają z komunikacji miejskiej. Kierowcy pozostawiają swoje pojazdy w wyznaczonych miejscach, przesiadają się do komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuują podróż do centrum miasta. Natomiast stanowiska typu kiss&ride, przeznaczone są do krótkiego postoju dla samochodów, które podwożą osoby korzystające z autobusów i trolejbusów.
Nie tylko ten most
To nie jedyny lubliński most, którego stan wymaga pilnego remontu. Również przeprawa w ciągu al. Unii Lubelskiej, także na Bystrzycy, musi być przebudowana. Doraźnym rozwiązaniem jest tymczasowe podparcie mostu, które ma zostać tam wykonane to końca tego roku. Docelowo planowana jest kompleksowa przebudowa mostu.
Czas powstania mostu na al. Unii Lubelskiej to podobny okres – wybudowano go w 1985 r. Ma około 63 m długości.
Co trzeba wykonać
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej na przebudowę mostu na rzece Bystrzycy wraz z przebudową/rozbudową ul. Żeglarskiej w Lublinie na odcinku od węzła przesiadkowego przy ul. Żeglarskiej do skrzyżowania z ul. Nałkowskich oraz sprawowanie nadzorów autorskich.
Zamówienie ma zostać wykonane w terminie do 4 latach od zawarcia umowy, w tym: opracowanie koncepcji rozwiązania budowy układu drogowego oraz koncepcji przebudowy mostu – w terminie 21 dni od daty zawarcia umowy. Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej ma zakończyć się w terminach: w zakresie projektów: zagospodarowania terenu i architektoniczno-budowlanych wraz ze wszystkimi materiałami niezbędnymi do wystąpienia z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej lub pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych – do dnia 31 sierpnia 2021 r. Opracowanie i przekazanie Zamawiającemu pozostałego zakresu przedmiotu umowy dot. dokumentacji ma zostać wykonane do 2 listopada 2021 r.
Most musi być odnowiony
Wiek i stan mostu wskazują na potrzebę remontu. Obiekt ma około 37 m długości, powstał w latach 1982-1984 i od momentu wybudowania nie był odnawiany. Po prawie 40-stu latach użytkowania trzeba było wprowadzić na nim istotne ograniczenia w ruchu. Nie mogą po nim przejeżdżać pojazdy o większej masie niż 10 ton. Ograniczenie to nie dotyczy jedynie komunikacji miejskiej. Maksymalna prędkość, z którą wszystkie pojazdy mogą poruszać się po przeprawie to 30 km/h.
Renowacja mostu jest konieczna również dlatego że miasto planuje poprowadzić po nim dojazd do węzła przesiadkowego, który powstaje przy ul. Żeglarskiej w Lublinie. Do końca czerwca 2021 r. ma tam powstać pętla autobusowa z miejscem dla 14 pojazdów i parking park&ride dla 31 samochodów.
Obecnie prace prowadzone są na ul. Żeglarskiej, Zbożowej oraz Franczaka Lalka. W pierwszej lokalizacji powstanie parking park&ride dla ponad 30 samochodów, w dwóch pozostałych miejsca postojowe w systemie kiss&ride. Parkingi typu park&ride przeznaczone są dla osób, które dojeżdżają z przedmieść, sąsiednich gmin i korzystają z komunikacji miejskiej. Kierowcy pozostawiają swoje pojazdy w wyznaczonych miejscach, przesiadają się do komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuują podróż do centrum miasta. Natomiast stanowiska typu kiss&ride, przeznaczone są do krótkiego postoju dla samochodów, które podwożą osoby korzystające z autobusów i trolejbusów.
Nie tylko ten most
To nie jedyny lubliński most, którego stan wymaga pilnego remontu. Również przeprawa w ciągu al. Unii Lubelskiej, także na Bystrzycy, musi być przebudowana. Doraźnym rozwiązaniem jest tymczasowe podparcie mostu, które ma zostać tam wykonane to końca tego roku. Docelowo planowana jest kompleksowa przebudowa mostu.
Czas powstania mostu na al. Unii Lubelskiej to podobny okres – wybudowano go w 1985 r. Ma około 63 m długości.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |