Lubuskie: Most nad Wartą w Skwierzynie do przebudowy

fot. Stiopa, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze szuka firmy, która przebuduje drogę wojewódzką nr 159 wraz z mostem (estakadą) nad terenem zalewowym Warty w Skwierzynie.
Obiekt, który znajduje się w tym miejscu obecnie jest w złym stanie technicznym. Podjęcie prac remontowych jest konieczne w celu zabezpieczenia obiektu przed dalszą degradacją, mogącą prowadzić do obniżenia nośności obiektu.
Wyświetl większą mapę
Most, który ma być przebudowany ma ponad 306 m długości i szerokość wynoszącą 10,5 m. Most składa się z ośmiu przęseł żelbetowych, łukowych.
Po remoncie podstawowe parametry mostu nie zmienią się. Jezdnia będzie miała 6 m szerokości, dodatkowo na moście będzie 2-metrowy chodnik.
Całkowitej zmianie ulegnie natomiast nawierzchnia – istniejące warstwy bitumiczne z jezdni i chodnika (z asfaltu lanego) zostaną rozebrane. Ponadto skute zostaną wsporniki żelbetowe, rozebrane zostaną bariery i balustrady. Wykonana ma być płyta pomostowa ochronna wraz ze wspornikami. Na niej ułożona zostanie warstwa izolacji termozgrzewalnej, warstwa wiążąca i ścieralna (SMA 11 gr. 5 cm). Na chodnikach ułożona zostanie nawierzchnia cienkowarstwowa.
Powstaną bariery ochronne, bariero-poręcze i nowa balustrada stalowa o wysokości 1,2 m.
Inwestor czeka na oferty do 12 lutego tego roku. Oceni je biorąc pod uwagę cenę (60 pkt) i długość gwarancji (40 pkt).
Jeszcze nie wiadomo czy prace będą prowadzone przy połówkowym czy całkowitym zamknięciu trasy – ta decyzja będzie należała do wykonawcy.
Na obiekcie zostały już częściowo wykonane roboty rozbiórkowe – rozebrane jest połowa konstrukcji pomostu na całej długości mostu i połowa szerokości jezdni na dojazdach.
Wyświetl większą mapę
Most, który ma być przebudowany ma ponad 306 m długości i szerokość wynoszącą 10,5 m. Most składa się z ośmiu przęseł żelbetowych, łukowych.
Po remoncie podstawowe parametry mostu nie zmienią się. Jezdnia będzie miała 6 m szerokości, dodatkowo na moście będzie 2-metrowy chodnik.
Całkowitej zmianie ulegnie natomiast nawierzchnia – istniejące warstwy bitumiczne z jezdni i chodnika (z asfaltu lanego) zostaną rozebrane. Ponadto skute zostaną wsporniki żelbetowe, rozebrane zostaną bariery i balustrady. Wykonana ma być płyta pomostowa ochronna wraz ze wspornikami. Na niej ułożona zostanie warstwa izolacji termozgrzewalnej, warstwa wiążąca i ścieralna (SMA 11 gr. 5 cm). Na chodnikach ułożona zostanie nawierzchnia cienkowarstwowa.
Powstaną bariery ochronne, bariero-poręcze i nowa balustrada stalowa o wysokości 1,2 m.
Inwestor czeka na oferty do 12 lutego tego roku. Oceni je biorąc pod uwagę cenę (60 pkt) i długość gwarancji (40 pkt).
Jeszcze nie wiadomo czy prace będą prowadzone przy połówkowym czy całkowitym zamknięciu trasy – ta decyzja będzie należała do wykonawcy.
Na obiekcie zostały już częściowo wykonane roboty rozbiórkowe – rozebrane jest połowa konstrukcji pomostu na całej długości mostu i połowa szerokości jezdni na dojazdach.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |