Partner serwisu

Lubuskie: na razie nie będzie ronda w Trzcielu. GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą

GR 13.09.2022

Lubuskie: na razie nie będzie ronda w Trzcielu. GDDKiA odstąpiła od umowy z wykonawcą
fot. GDDKiA
Od umowy na budowę ronda na skrzyżowaniu planowanej obwodnicy Trzciela (woj. lubuskie) z DK-92, odstąpiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. – Wcześniej od umowy na budowę obwodnicy odstąpił samorząd powiatu, a bez tego nasza inwestycja nie ma sensu – tłumaczą urzędnicy.
W ubiegłym roku GDDKiA, samorząd województwa lubuskiego, powiat międzyrzecki oraz gmina Trzciel podpisały porozumienie ws. wspólnej realizacji czterech inwestycji drogowych. Chodziło o budowę Trzciela w ciągu drogi powiatowej, budowę ronda na skrzyżowaniu obwodnicy z drogą krajową numer 92, przebudowę drogi powiatowej od węzła autostrady A2 do obwodnicy oraz przebudowę innego fragmentu drogi powiatowej.

GDDKiA podpisała opiewającą na ponad 11 milionów złotych umowę z firmą Strabag Infrastruktura Południe na budowę ronda oraz przebudowę fragmentu jezdni powiatowej, którą instytucja „wzięła na siebie”. W międzyczasie wyszło na jaw, że w opracowywanym wcześniej projekcie budowlanym były błędy, dlatego wykonawca zgłosił problem GDDKiA, a ta przekazała uwagi samorządowi powiatowemu.

Problemu nie udało się jednak rozwiązać, a firma musiała wykonać dodatkowe roboty. Pojawiły się zaś kolejne trudności – np. znacząco podrożały materiały budowlane, a całkowity koszt inwestycji wzrósł niemal dwukrotnie.

Kilka tygodni temu pow. międzyrzecki odstąpił od umowy na budowę obwodnicy Trzciela oraz przebudowę drogi powiatowej. Niedawno na podobny krok zdecydowała się GDDKiA. – W obecnej sytuacji jedynym rozsądnym, ekonomicznie uzasadnionym i leżącym w interesie publicznym rozwiązaniem było odstąpienie przez nas od umowy z firmą Strabag Infrastruktura Południe – informują urzędnicy.

Zdaniem GDDKiA w tej sytuacji nie ma sensu budowa ronda, które miało stanowić włączenie obwodnicy do drogi krajowej. – Nie zamyka to możliwości powrotu do realizacji ronda wraz z przebudową fragmentu drogi powiatowej. Wcześniej jednak rozwiązania projektowe muszą zostać dostosowane do warunków gruntowych, a powiat międzyrzecki musi przystąpić do realizacji swojego zakresu robót, bez którego realizacja naszej inwestycji, jest bezzasadna – czytamy.

PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony