Małopolska. Jest umowa na nowy most w Ostrowie

fot. Google Maps
Drugi etap remontu mostu w Ostrowie w powiecie tarnowskim wszedł w fazę realizacji. Podpisano umowę z wykonawcą prac budowlanych. W ramach tej części inwestycji powstanie nowa przeprawa. Stary most w Ostrowie został zamknięty w 2019 r. ze względu na zły stan techniczny.
Most w Ostrowie zamknięto w 2019 roku. Samorząd podjął decyzje o remoncie, który ma przywrócić ruch przez Dunajec. Rozpoczęto od m.in. opracowania projektu tymczasowej konstrukcji i rozbiórki mostu, a także prac związanych z budową tymczasowego rurociągu oraz przełożeniem sieci telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych.
Pierwszy etap prac zlecono na początku 2020 roku. Rozpoczęto od m.in. opracowania projektu tymczasowej konstrukcji i rozbiórki mostu, a także prac związanych z budową tymczasowego rurociągu oraz przełożeniem sieci telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych.
Na tę część samorząd uzyskał 4 mln zł dotacji z budżetu państwa (całkowity koszt prac realizowanych w ubiegłym roku szacowano na 7,4 mln zł).
W lutym ruszył przetarg na II etap prac, który zakłada m.in.: rozbiórkę podpór istniejącego mostu istniejącego i nasypów (przęsło zostało zdemontowane w I etapie inwestycji), wykonanie fundamentów palowych podpór pośrednich oraz fundamentów bezpośrednich podpór skrajnych. W końcu wybudowana zostanie droga i ścieżka pieszo-rowerowa.
W pierwszej połowie maja 2021 r. podpisano umowę z wykonawcą drugiego etapu prac budowlanych. Wykonawcą jest konsorcjum Wolmost z Rzeszowa z Mostostalem Kielce. Koszt realizacji wyniesie 27,5 mln zł. Drugi etap również uzyskał dofinansowanie.
Budowa będzie finansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W tym roku samorząd otrzyma z tego tytułu 12 mln zł. W sumie z budżetu państwa na budowę mostu w Ostrowie ma trafić 20 mln zł. Reszta, czyli 7,5 mln ma pochodzić z budżetu powiatu oraz ze środków marszałka województwa małopolskiego.
Prace przy moście mają potrwać do końca marca 2022 roku
Pierwszy etap prac zlecono na początku 2020 roku. Rozpoczęto od m.in. opracowania projektu tymczasowej konstrukcji i rozbiórki mostu, a także prac związanych z budową tymczasowego rurociągu oraz przełożeniem sieci telekomunikacyjnych i elektroenergetycznych.
Na tę część samorząd uzyskał 4 mln zł dotacji z budżetu państwa (całkowity koszt prac realizowanych w ubiegłym roku szacowano na 7,4 mln zł).
W lutym ruszył przetarg na II etap prac, który zakłada m.in.: rozbiórkę podpór istniejącego mostu istniejącego i nasypów (przęsło zostało zdemontowane w I etapie inwestycji), wykonanie fundamentów palowych podpór pośrednich oraz fundamentów bezpośrednich podpór skrajnych. W końcu wybudowana zostanie droga i ścieżka pieszo-rowerowa.
W pierwszej połowie maja 2021 r. podpisano umowę z wykonawcą drugiego etapu prac budowlanych. Wykonawcą jest konsorcjum Wolmost z Rzeszowa z Mostostalem Kielce. Koszt realizacji wyniesie 27,5 mln zł. Drugi etap również uzyskał dofinansowanie.
Budowa będzie finansowana z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W tym roku samorząd otrzyma z tego tytułu 12 mln zł. W sumie z budżetu państwa na budowę mostu w Ostrowie ma trafić 20 mln zł. Reszta, czyli 7,5 mln ma pochodzić z budżetu powiatu oraz ze środków marszałka województwa małopolskiego.
Prace przy moście mają potrwać do końca marca 2022 roku
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |