Partnerzy serwisu:

Mamy zbyt mało dwujezdniowych dróg

Grażyna Kuryłło 26.05.2015

Mamy zbyt mało dwujezdniowych dróg
fot.sxc.hu
Paweł Olszewski, pełnomocnik rządu do spraw regulacji i harmonizacji obszaru bezpieczeństwa transportu i ruchu drogowego uważa, że mamy zbyt mało dróg dwujezdniowych zmniejszających ryzyko wystąpienia najgroźniejszych wypadków.
Prezes Najwyższej Izby Kontroli Krzysztof Kwiatkowski spotkał się z Pawłem Olszewskim, powołanym na stanowisko pełnomocnika rządu do spraw regulacji i harmonizacji obszaru bezpieczeństwa transportu i ruchu drogowego.

Paweł Olszewski jest zainteresowany raportami NIK dotyczącymi bezpieczeństwa drogowego w Polsce. Pełnomocnik zainteresował się m.in. tym, że wciąż zbyt mało jest w naszym kraju dróg dwujezdniowych zmniejszających ryzyko wystąpienia najgroźniejszych wypadków, a na drogach jednojezdniowych o dużym natężeniu ruchu brakuje odrębnych pasów, które umożliwiają bezpieczne wyprzedzanie.

Niewystarczająca jest też liczba bezkolizyjnych skrzyżowań lub tzw. lewoskrętów z osobnymi światłami, świateł na przejściach z dużym natężeniem ruchu oraz tych elementów, które służą odseparowaniu pieszych i rowerzystów od samochodów, w tym chodników i ścieżek w małych miejscowościach.

Wiele miejsca w dyskusji poświęcono bezpieczeństwu pieszych. Polska niechlubnie wyróżnia się wysokim – w porównaniu do krajów europejskich – udziałem ofiar śmiertelnych wśród pieszych. Prezes NIK poinformował Pawła Olszewskiego o zbliżającej się kontroli dotyczącej bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Kontrolerów Izby w szczególności będzie interesowało:

– czy prowadzone działania edukacyjne i prewencyjne zwiększyły bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów;
– czy infrastruktura drogowa w dostatecznym stopniu zapewnia bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów;
– czy przedsięwzięcia w zakresie kontroli ruchu drogowego realizowane przez policję, Inspekcję Transportu Drogowego i straże gminne przyczyniły się do zwiększania bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów;
– czy obowiązujące przepisy chronią w dostatecznym stopniu pieszych i rowerzystów;
– czy w planach rozwoju przestrzeni miejskiej i pozamiejskiej uwzględniono interesy pieszych i rowerzystów.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Fotoradary i bezpieczeństwo na drogach
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony