Partnerzy serwisu:

Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)

Leonard Dolecki 14.07.2019

arrow
arrow
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Port Tanger Med I fot Tanger Med
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Maroko: Port Tanger Med afrykańską bramą na Świat (zdjęcia)
Obecnie zdecydowana większość międzynarodowej wymiany handlowej odbywa się drogą morską. Dlatego też władze Maroka zdecydowały się na ogromną inwestycję w port morski zlokalizowany przy Cieśninie Gibraltarskiej, przy czym to właśnie jego umiejscowienie jest jedną z jego największych zalet. Nic więc dziwnego, że obrót towarów w Tangerze nieustannie rośnie.
W opublikowanym w piątek (12 lipca br.) tekście opisywaliśmy infrastrukturę nowo otwartego portu morskiego w Tangerze w Maroku. Możecie znaleźć w nim informacje o poszczególnych terminalach oraz strefach ekonomicznych wchodzących w skład portowego kompleksu (cały artykuł można znaleźć tutaj). Dziś opisujemy statystyki przeładunkowe portu obiektu za ubiegły rok.

2018 rok z przekroczeniem możliwości

Rozbudowa portu w Tangerze była czymś nieuniknionym. Od wielu lat notuje on bardzo wysokie wyniki przeładunkowe. W 2018 roku obrót kontenerów wyniósł tam 3,4 mln TEU, przy nominalnej pojemności terminali wchodzących w skład Tanger MED 1 równej 3 mln TEU. W porównaniu do 2017 roku odnotowano wzrost o ok. 5%.

Obsłużenie tak dużej ilości ładunku intermodalnego było możliwe dzięki zoptymalizowaniu działania istniejących terminali. Również nowo otwarte oraz powstające terminale mają zostać poddane ulepszeniom, tak aby całkowita pojemność portu osiągnęła poziom 9,5-10 mln TEU.

Marokański port będący bramą na Europę i Świat to jednak nie tylko kontenery. W ubiegłym roku przeładowano w nim 479,321 tys. samochodów, a obrót ciężarówek w przewozach ro-ro wyniósł 326,773 jednostek.

W ogólności przeładowano 52 mln ton towaru, a wartość obrotu w porcie osiągnęła poziom 317 mld dirham marokańskich, czyli ok. 33,2 mld dolarów (ok. 44 % tej kwoty stanowi eksport, a 56% – import).
Ponadto z terminala pasażerskiego skorzystało 2,8 mln pasażerów.

Afrykańska brama na świat

Te statystyki pozwoliły portowi Tanger Med uplasować się w 2018 roku na pierwszym miejscu w Afryce oraz na 45 miejscu pośród portów kontenerowych na całym świecie.

Jest to zasługą nie tylko dobrej infrastruktury, ale także włączenia portu do wielu światowych serwisów oceanicznych. Obecnie prowadzi on wymianę kontenerów z 186 portami w 77 krajach.
Dystrybucja kontenerów portu Tanger MED w podziale na poszczególne regiony
Region Europa Azja Afryka Południowa i Północna Ameryka
Udział w dystrybucji 27% 26% 38% 9%
Podróż z Tangeru do portów azjatyckich trwa ok. 20 dni, do krajów w Ameryce Północnej lub Ameryce Północnej to ok. 10 dni, z kolei do Europy statki płyną ok. 3 dni.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony