Partnerzy serwisu:

Mazowieckie: 5 chętnych do wykonania projektu poszerzenia A2

Redakcja 05.02.2019

Mazowieckie: 5 chętnych do wykonania projektu poszerzenia A2
fot. GDDKiA
Warszawski oddział otworzył oferty w przetargu na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na poszerzenie autostrady A2 na odcinku granica województw łódzkiego/mazowieckiego – węzeł Konotopa (bez węzła) o dodatkowe pasy ruchu. Do zamawiającego wpłynęło pięć propozycji.
Do zamawiającego wpłynęły oferty od firm: Mosty Katowice (3,099 mln zł), Transprojekt Gdański (3,389 mln zł), TPF (4,596 mln zł) oraz Transporojekt Warszawa (3,729 mln zł), a także konsorcjum MPRB i MP-Mosty (3,936 mln zł). Budżet inwestora opiewa na 3,517 mln zł.

Termin realizacji wynosi 19 miesięcy od podpisania umowy. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego 21 grudnia 2018 roku. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu kryteriów takich jak kwalifikacje, doświadczenie i wykształcenie członków zespołu projektowego, członków zespołu środowiskowego a także cena.

Jak podaje warszawski oddział GDDKiA – termin podpisania umowy zaplanowany został na kwiecień 2019 roku, przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.

Przyszły wykonawca ma zaprojektować dodatkowe pasy ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na terenie województwa mazowieckiego na długości ok. 43 km. Projektant wykorzysta pod dobudowę pasów ruchu szeroki pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady.

Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po 4 pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał 2 jezdnie po 3 pasy ruchu.

Równolegle prowadzone jest postępowanie dotyczące odcinka A2 między węzłem Łódź Północ a granicą województw łódzkiego i mazowieckiego. W tym przetargu oferty zostały otwarte 29 stycznia br. (więcej na ten temat można przeczytać tutaj).
 
Centralny Port Komunikacyjny i GPR

Jak podaje GDDKiA – realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie również powodowała zwiększenie ruchu. Dlatego niezbędne jest przeanalizowanie możliwości poszerzenia autostrady a następnie wybudowanie dodatkowych pasów ruchu. To pozwoli na zwiększenie płynności a tym samym poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Warto przypomnieć, że Generalny Pomiar Ruchu wykonany w 2015r. wskazał, że na odcinku Wiskitki – Grodzisk Mazowiecki natężenie wynosiło ok. 45 tys. pojazdów na dobę, na odcinku pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim a Pruszkowem wzrosło, bo osiągnęło ok. 57 tys. pojazdów na dobę, natomiast na wlocie do Warszawy pomiędzy Pruszkowem a Konotopą ilość pojazdów sięgnęła ok. 75 tys. pojazdów na dobę. W 2017 roku wykonany został pomiar ruchu na odcinku pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Mazowieckim, który wykazał 58 tys. pojazdów na dobę.

Nie będzie wysp na PPO Pruszków

Obecnie trwa również postępowanie przetargowe na projekt i wykonanie robót związanych z likwidacją wysp na PPO Pruszków a tym samym na dostosowanie tego miejsca do pełnego przekroju autostradowego, czyli 2 jezdnie po 2 pasy ruchu, a docelowo po 3 pasy ruchu (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony