Mazowieckie. Ponad 111 mln zł na remonty dróg

fot. Google Maps
Ruszył nabór wniosków na dofinansowanie remontów dróg gminnych i powiatowych. W roku 2023 na zadania realizowane w województwie mazowieckim przeznaczonych jest 111,464 mln zł.
Dotacje będą przyznawane w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, a nabór prowadzi wojewoda mazowiecki.
Wnioski mogą dotyczyć wyłącznie remontu dróg powiatowych lub gminnych wraz z ich skrzyżowaniami oraz skrzyżowaniami z innymi drogami publicznymi. Dofinansowaniu podlegać będą koszty kwalifikowane zadania, w szczególności związane z wykonaniem robót budowlanych, a także innych prac w pasie drogowym drogi zgłoszonej do dofinansowania, służących poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub dotyczących jej wyposażenia technicznego, z wyłączeniem robót, stanowiących jej bieżące utrzymanie.
W ramach naboru można zgłosić do dofinansowania wyłącznie zadania, których termin rozpoczęcia przypada na rok 2023.
Gminy mogą złożyć jeden wniosek o dofinansowanie, powiaty ziemskie w zależności od długości zarządzanych przez nie dróg powiatowych o nawierzchni twardej jeden lub dwa wnioski, natomiast miasta na prawach powiatu mogą złożyć dwa wnioski o dofinansowanie zadań, przy czym każde z tych zadań musi dotyczyć drogi/dróg innej kategorii.
Wniosek o dofinansowanie może złożyć jedynie ustawowy zarządca drogi (w dniu złożenia wniosku), odpowiednio: dla dróg powiatowych – zarząd powiatu, prezydent miasta na prawach powiatu, dla dróg gminnych – wójt (burmistrz, prezydent miasta) oraz prezydent miasta na prawach powiatu.
Termin składania wniosków o dofinansowanie upływa w dniu 3 lutego 2023 r.
Wnioski mogą dotyczyć wyłącznie remontu dróg powiatowych lub gminnych wraz z ich skrzyżowaniami oraz skrzyżowaniami z innymi drogami publicznymi. Dofinansowaniu podlegać będą koszty kwalifikowane zadania, w szczególności związane z wykonaniem robót budowlanych, a także innych prac w pasie drogowym drogi zgłoszonej do dofinansowania, służących poprawie bezpieczeństwa ruchu drogowego lub dotyczących jej wyposażenia technicznego, z wyłączeniem robót, stanowiących jej bieżące utrzymanie.
W ramach naboru można zgłosić do dofinansowania wyłącznie zadania, których termin rozpoczęcia przypada na rok 2023.
Gminy mogą złożyć jeden wniosek o dofinansowanie, powiaty ziemskie w zależności od długości zarządzanych przez nie dróg powiatowych o nawierzchni twardej jeden lub dwa wnioski, natomiast miasta na prawach powiatu mogą złożyć dwa wnioski o dofinansowanie zadań, przy czym każde z tych zadań musi dotyczyć drogi/dróg innej kategorii.
Wniosek o dofinansowanie może złożyć jedynie ustawowy zarządca drogi (w dniu złożenia wniosku), odpowiednio: dla dróg powiatowych – zarząd powiatu, prezydent miasta na prawach powiatu, dla dróg gminnych – wójt (burmistrz, prezydent miasta) oraz prezydent miasta na prawach powiatu.
Termin składania wniosków o dofinansowanie upływa w dniu 3 lutego 2023 r.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |