Partnerzy serwisu:

Merchel: W przyszłym roku spółki zależne PLK przerobią 1 mld zł

Elżbieta Pałys 28.06.2019

Merchel: W przyszłym roku spółki zależne PLK przerobią 1 mld zł
fot. PKP PLK
Potencjał spółek zależnych PKP PLK rośnie. W przyszłym roku łączny obrót czterech podmiotów podlegających krajowemu zarządcy infrastruktury osiągnie 1 mld zł – poinformował prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Mowa o czterech spółkach wykonawczych: Zakładzie Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu (ZRK DOM), Pomorskim Przedsiębiorstwie Mechaniczno-Torowym (PPMT), Dolnośląskim Przedsiębiorstwie Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej (DOLKOM) oraz Przedsiębiorstwie Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie (PNUIK).

– Z roku na rok każda z tych spółek zwiększa potencjał w realizacji zadań inwestycyjnych o 20-30 procent – mówił podczas tegorocznego Kongresu Infrastruktury Polskiej Ireneusz Merchel. Jak stwierdził, powiększają się także ich zasoby – spółki doposażają się w nowe maszyny i sprzęt, pozyskują też pracowników.

– Jeszcze kilka lat temu każda z tych spółek wykonywała inwestycje o wartości 50 – 100 mln zł, łącznie było to około 200 milinów. W przyszłym roku łączna wartość inwestycji wykonywanych przez nasze spółki przekroczy miliard złotych – poinformował szef PLK.

Potencjał tych spółek, w zamyśle inwestora ma być wykorzystywany m.in. w sytuacjach awaryjnych, na przykład gdy zakontraktowany wykonawca nie będzie w stanie dokończyć zrealizowanych prac. – Nie chcemy, by takie sytuacje występowały, ale jeśli się zdarzą, te spółki będą dużym wsparciem – mówił podczas KIP Ireneusz Merchel.

Zdaniem inwestora, obecnie na żadnym z realizowanych kontraktów kolejowych nie ma bezpośredniego zagrożenia zejściem wykonawcy z budowy. PLK mając w realizacji ponad 200 kontraktów ocenia, że problemy – będące przede wszystkim następstwem nadzwyczajnego wzrostu cen – występują najwyżej na kilkunastu. – Dziewięćdziesiąt procent idzie względnie dobrze – stwierdza przedstawiciel inwestora kolejowego.

W ubiegłym roku doszło do rozwiązania dwóch kontraktów kolejowych – dotyczyły one modernizacji linii kolejowej nr 7 Dęblin – Lublin oraz linii E59 Leszno – Rawicz. W obu przypadkach na placach budowy są już nowi wykonawcy wybrani w trybie bezprzetargowym.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony