Partnerzy serwisu:

MGMiŻŚ: Oczekujemy uzupełnienia raportu dot. Nord Stream 2

Leonard Dolecki 04.10.2017

MGMiŻŚ: Oczekujemy uzupełnienia raportu dot. Nord Stream 2
fot. Nord Stream
– Oczekujemy na uzupełnienie przedstawionej przez inwestora dokumentacji oceny oddziaływania na środowisko dla gazociągu Nord Stream 2 z uwzględnieniem przedłożonych przez stronę polską uwag i zastrzeżeń – informuje portal „RynekInfrastruktury.pl” Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Według MGMiŻŚ tzw. Raport Espoo posiada obecnie wiele luk, które należy uzupełnić.
Nieuwzględniona sprawa Polska

– Przygotowany przez konsorcjum Nord Stream 2 raport, według naszej oceny nie uwzględnia kwestii oddziaływania przedsięwzięcia na społeczno-gospodarcze możliwości rozwoju portu morskiego w Świnoujściu i Szczecinie – podaje MGMiŻŚ.

Według resortu – Raport Espoo zawiera analizę danych batymetrycznych miejsc w okolicach lądowych Niemiec, ale nie zawiera podobnych informacji o miejscach w pobliżu Polski.
Rozszerzenie badań na temat oddziaływanie Nord Stream 2 na Port Szczecin-Świnoujście jest szczególnie istotne z uwagi na planowaną inwestycję zakładającą dostosowanie części terminala w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego. Oznaczałoby to, że do portu miałyby zawijać ogromne kontenerowce, a położenie na zbyt małej głębokości gazociągu mogłoby to uniemożliwić.

Nord Stream 2 niebezpieczny dla żeglugi

Maksymalne zanurzenie statków pływających po Morzu Bałtyckim wynosi ok. 15 metrów. Według Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej – w dokumentacji dotyczącej Nord Stream 2 brak wyraźnej szczegółowej analizy ryzyka kolizji statków o zanurzeniu maksymalnym dla Morza Bałtyckiego.

Z informacji podanych przez resort wynika, że gazociąg musiałby być budowany przy założeniu, że głębokość wody na szerokości torów wodnych nie może być mniejsza niż 17,5 metra nad górną krawędzią rurociągu bądź przykrywającą go warstwą urobku.

Konieczne uzupełnienie

– Mając powyższe na względzie, oczekujemy na uzupełnienie Raportu Espoo z uwzględnieniem przedłożonych przez stronę polską uwag i zastrzeżeń. Dopiero po uzyskaniu kompletnych, wymaganych prawem międzynarodowym informacji na temat potencjalnego oddziaływania inwestycji na środowisko o charakterze transgranicznym, przedstawionych w ostatecznym Raporcie Espoo, strona polska będzie mogła prowadzić dalszą dyskusję – informuje MGMiŻŚ.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Port Szczecin-Świnoujście
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony