Partnerzy serwisu:

MGMiŻŚ: Program Rozwoju Portów Morskich do 2030 r. wkrótce na Stałym Komitecie RM

Redakcja 25.04.2019

MGMiŻŚ: Program Rozwoju Portów Morskich do 2030 r. wkrótce na Stałym Komitecie RM
fot. Port Gdańsk
Jak podaje Polska Agencja Prasowa (PAP) – Anna Moskwa, wiceminister Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ), poinformowała, że projekt strategicznego Programu Rozwoju Portów Morskich do 2030 roku wkrótce stanie na Stałym Komitecie Rady Ministrów.
Według informacji PAP – strategia rozwoju polskich portów morskich była tematem posiedzenia sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Projekt Programu w najbliższym czasie ma znaleźć się na komitecie stałym, potem zostanie przyjęty przez rząd. – Lada moment będzie to dokument obowiązujący – powiedziała wiceminister, Anna Moskwa.

Według MGMiŻŚ, projekt „Programu rozwoju polskich portów morskich do roku 2020 (z perspektywą do 2030 roku)” to element „Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju do roku 2020 (z perspektywą do 2030 r.)”, czyli kluczowego dokumentu w obszarze średnio- i długofalowej polityki gospodarczej kraju, w której wskazany został jako jeden z tzw. projektów strategicznych, a także wspierania rozwoju polskich portów morskich.

Jak mówiła Anna Moskwa, celem resortu jest dostosowanie oferty usługowej portów morskich do zmieniających się potrzeb rynkowych oraz stworzenie bezpiecznego i przyjaznego dla środowiska systemu portowego. Przypomniała posłom, że w Polsce funkcjonują w tej chwili cztery porty podstawowe, 28 portów nieposiadających podstawowego znaczenia i 50 przystani morskich. Według przytoczonych przez nią wstępnych szacunków GUS, w 2018 roku wielkość przeładunków w polskich portach morskich to 91,3 mln ton.

Kolejne informacje dotyczyły projektu specustawy dotyczącej budowy portów zewnętrznych. Wiceminister gospodarki morskiej poinformowała, że projekt ten został już przyjęty przez Stały Komitet Rady Ministrów. – To specustawa, która przyspieszy ścieżkę, szczególnie na etapie pozwoleń w tych kluczowych inwestycjach – wyjaśniła.

Obecnie budowę tego typu infrastruktury planują oba trójmiejskie porty. Największa inwestycja ma zostać przeprowadzona w Gdańsku, gdzie powstanie Port Centralny. Nowe, sztuczne nabrzeże planuje także Port Gdynia. Tamtejszy Port Zewnętrzny ma pomóc szczególnie pod względem przeładunku kontenerów. Ponadto, Zespół Morskich Portów Szczecin i Świnoujście planuje budowę nowego nabrzeża do przeładunku intermodalnego w Świnoujściu.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony