Partnerzy serwisu:

KE o przekopie: Nikt nie potwierdzał konieczności budowy [AKTUALIZACJA]

Redakcja 01.03.2019

KE o przekopie: Nikt nie potwierdzał konieczności budowy [AKTUALIZACJA]
fot. MGMiŻŚ
Dziś Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej (MGMiŻŚ) wydało komunikat o potwierdzeniu przez przedstawicieli Komisji Europejskiej konieczność budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. Później informacja ta została jednak zdementowana przez Komisję Europejską.
– Po spotkaniu na poziomie eksperckim dyrektorów przedstawiciele Komisji Europejskiej potwierdzili konieczność budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, jednakże poprosili o kontynuację rozmów celem omówienia kwestii technicznych. W najbliższym czasie zostaną wyznaczone terminy kolejnych spotkań – poinformowano dziś, 1 marca ok. godziny 15:00, w komunikacie resortu.

Informacja została również później opublikowana na oficjalnym profilu MGMiŻŚ na portalu społecznościowym Twitter. Odniosła się do niej jednak sama Komisja Europejska. – „KE nie kwestionuje projektu a priori, pod warunkiem, że wszystko odbędzie się zgodnie z unijnym prawem. KE uważa, ze Polska nadal nie wystarczająco go uzasadniła. PL powinna też zaproponować kompensację przyrodniczą i zapytać KE o opinię. Nikt nie potwierdzał konieczności budowy” – czytamy w odpowiedzi oficjalnego profilu KE w Polsce na portalu społecznościowym Twitter.

Spotkanie, o którym mowa odbyło się w piątek w Brukseli. Było to spotkanie techniczne przedstawicieli polskich władz z przedstawicielami Komisji Europejskiej. Tematem były kwestie powiązane z planowaną przez polski rząd inwestycją – przekopem Mierzei Wiślanej. O spotkanie w drugiej połowie lutego br. poprosiła Komisja Europejska. Powodem były wątpliwości dotyczącej inwestycji, które były związane m.in. z jej wpływem na środowisko naturalne (więcej na ten temat pisaliśmy tutaj).

Przekop Mierzei Wiślanej jest jednym z priorytetów rządu. Jest to jednocześnie inwestycja, która budzi spore kontrowersje. Krytycznie odnoszą się do niej m.in. władze samorządowe województwa pomorskiego, które wniosły odwołanie od decyzji środowiskowej dla przedsięwzięcia. Decyzja ma jednak rygor natychmiastowej wykonalności, co pozwala kontynuować prace.

W połowie lutego piątek wojewoda pomorski wydał pozwolenie dla realizacji tego zadania. Na jego podstawie jeszcze tego samego dnia rozpoczęła się wycinka drzew.

Planowany kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną ma mieć 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Celem jest umożliwienie wpływania do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m i szerokości 20 m. Koszt specyficznej na naszym rynku inwestycji oszacowano na 880 mln zł. Przekop, według planu ma być wykonany do 2022 roku. Obecnie trwa przetarg na wykonanie wyłonienie wykonawcy pierwszego etapu inwestycji.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony