Partnerzy serwisu:

MI: Jeszcze w tym roku chcemy „dograć” instrument finansowania Mosty plus

Leonard Dolecki/ Jakub Madrjas 25.05.2018

MI: Jeszcze w tym roku chcemy „dograć” instrument finansowania Mosty plus
fot. GDDKiA
Prace nad niedawno ogłoszonym programem Mosty plus mają w najbliższym czasie nabrać szybszego tempa. – Chcemy, aby ten instrument finansowania został dograny jeszcze w tym roku. I wnioski będzie można zacząć bardzo szybko składać – powiedział na antenie telewizji Republika rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury, Szymon Huptyś. Dodał, że na ten cel miałyby trafić do 2023-2025 r. 2,3 mld zł.
Według przedstawiciela resortu infrastruktury horyzont czasowy zawartych w programie Mosty plus inwestycji to 7-8 lat. Jak zaznacza rzecznik MI – jeszcze w tym roku ma zostać dopięty instrument finansowania tego projektu. Obecnie wiadomo, że na realizację prac przygotowawczych rząd przeznaczy 60 mln zł z rezerwy celowej budżetu państwa, co do dalszych środków aktualnie brak informacji.

– Program Mosty plus czy mosty dla regionów, dotyczą przepraw mostowych dla dróg samorządowych. Potrzeba jest ich bardzo wiele, chcemy by ich liczba wzrosła. Już w pobliżu Jarosława na Sanie toczą się prace. We wielu miejscach powstaną kolejne. To wyjście naprzeciw problemom mieszkańców lokalnych. To nie są może sprawy ogólnopolskie, ale bardzo mocno dotykają lokalnych mieszkańców. Nie chcemy by musieli nadrabiać kilkadziesiąt kilometrów niepotrzebnie. Chcemy to naprawić – mówił na antenie telewizji Republika Huptyś.

W inicjatywie wskazano 20 priorytetowych z punktu widzenia rządu przepraw na 8 rzekach: Wiśle, Odrze, Warcie, Bugu, Narwi, Sanie, Noteci i Pilicy. – Będą budowane mosty na wysokości Łomianek na Wiśle, na trasie Warszawa-Nowy Dwór Mazowiecki, kilka mostów na Warcie – m.in. pomiędzy Obornikami a Wronkami. Mamy też w planie budowę mostów na Odrze, np. na odcinku między Raciborzem a Kędzierzynem-Koźlem, między Rudnikiem a Nędzą – informował przedstawiciel MI.

Jak podaje Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju – wybór ten nastąpił pod kątem kryteriów takich jak ciągłość istniejącej sieci dróg, potrzeby wynikające z dojazdów mieszkańców do miejsc pracy, a także potencjał społeczno-gospodarczy okolicznych miejscowości.

Dofinansowanie poszczególnych projektów ma wynosić do 80%. Poza zaplanowanymi przedsięwzięciami wsparte mogą być inne mosty pod warunkiem spełniania kryteriów wskazanych w programie.

– Inwestorem będą jednostki samorządu terytorialnego. Program Mosty dla regionów ma na celu wsparcie finansowe jednostek samorządu terytorialnego w zakresie przygotowania dokumentacji oraz budowie brakujących mostów. O finansowanie projektów mogą ubiegać się jednostki samorządu terytorialnego zarządzające drogami, w ciągu których mają powstać przeprawy mostowe kwalifikujące się do wsparcia z programu – informuje MIiR.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Obiekty inżynierskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony